fredag 16 januari 2009

Viktiga saker på gång!

Puh! Första hela arbetveckan avklarad. Firade det med att sova två timmar i soffan när jag kom hem (tvättade naturligtvis under tiden, det gör jag väl alltid?)

Idag har en mycket viktig sak hänt, nämligen: BRUCE (läs Springsteen) har släppt sin nya skiva. Visserligen inte offentligt förrän den 27e men duktiga Jens lyckades med konsstycket att ordan ett ex till Daniel. Hurra! Detta är som ni kanske förstår en mycket stor händelse för Daniel (nörd på Brusan, förlåt, jag menar spetskompetens) men även för mig då jag (som Daniel uttryckte sig) får vara med från början på ett "Springsteen-släpp"! Tanken är väl att det ska utmynna i en konsert så smånigom.Vi tyckte inte om samma låtar men det skapar ju bara samtalsämnen... Spännade!!!

Idag fick vi också möjlighet att vara med och hämta Abbe och Valter, som är nyinskolad, på dagis. Abbe trodde nog inte sina ögon när han efter mellanmålet kom ut i hallen och såg favoritmorbror Daniel där=) Valter blev först ledsen när han såg Jens men blev genast glad då han fattade att han skulle få följa med hem. Valter visade högtidligt sitt dagis med kommentarerna "bah" och "dah". Riktigt mysigt!

Nu väntar lax- och räkpaj samt några glas vin. Har lovat att klippa Daniel också vilket kan bli mycket spännande med några glas rött i kroppen ha ha.

Ha en skön helg!