söndag 11 januari 2009

I väntan på bättre tider


Nu är julen utslängd. Hade lite dåligt samvete ett tag för att jag slängde fullt friska julstjärnor men jag klarar bara inte av att se dem efter jul!
Jag hoppas att jag får en diditalkamera i födelsedagspresent (en Canon Ixus mamma) för det är ganska lamt att blogga utan uppdaterade bilder... Satt och kollade igenom de jag hade på datorn och jag längtar såååå mycket efter sommaren när jag ser bilder från Stenshamn, titta bara på paradiset här bredvid! Vem behöver åka till andra sidan jorden? ....ja ja behöver inte sitta här och bli nationalromantisk, jag hade också uppskattat ett varmare ställe just nu=) Kiki, du kanske kan smuggla med mig till Gran Canaria?
Måste säga att det här med bloggande är mycket roligare än jag kunnat tänka mig. Kul att ganska många också redan kollat in Tant Brun. Fick en mycket rolig kommentar från min gamla kollega Kristina (så, nu har jag nämnt dig i min blogg). Det var ju faktiskt lite det som var meningen, att de som jag inte träffar så ofta skulle få en chans att hänga med i österled!
Vill slutligen tipsa om en internetsida för alla tävlingstokiga; www.vetgirig.nu. Satt uppe halva natten och tävlade mot Daniel. Han lackade ur när jag vill ta ett quiz om Bjärnum (liten håla utanför Hässleholm) men blev glad igen när han vann Bruce Springsteen-tävlingen. Fattas bara!! Avslutar med en lista över ord jag inte kan säga på karlskronitiska:
1) bord (bårrd, säger jag)
2) 40 (förrrti)
3) korv (kårrv)
4) mord (mårrrd)
5) Hoberg (hiobärrg)
Jag ska öva så mycket jag kan!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Men du förresten, mamma skulle lämna en kommentar men det gick inte. Tror du måste ändra i inställningarna så att även de som inte har ett googlekonto kan lämna kommentarer.. ;) Om du nu vill det alltså!! Kram kram

Nosse sa...

Hej Maria. Hittade din blogg på ngt konstigt sätt och det är ju faktiskt trevligt att läsa andras bloggar så, såklart läser jag din nu också =). Men jag vill också ha ett bildspel på min blogg, hur tusan gör mig?
Kram Josefine

Anonym sa...

Ia, jag tror att jag har fixat inställningarna nu så att alla kan lämna=) Nosse, det var ett helsike att fixa bildspelet, tog två timmar. Lägg till bildspel i layuot som gadget, dubbelklicka på det och skaffa ett picasso(?)-konto. Sen går du in igen på redigera bildspel och då trycker du album och sen väljer du ditt konto. Klurigt men det går med lite jäklar anamma=)