lördag 10 januari 2009

Innebandyyyyyööööh

Man skulle kunna kalla denna dag "den stora innebandydagen". Anledningen till detta är att det idag har konsumerats väldigt mycket av denna vara. Det började med frukost (äggamackor och kaffe) till derbymatchen mellan Lyckeby och Vedeby damer. En mycket spännande tillställning som slutade med knapp vinst för Lyckeby (nu känner jag snart att jag har en plats bredvid Chris Härenstam på tv4-sporten). GO Lyckeby!!! Efter det bar det av till en välbehövlig paus innehållande stockavlastning med pappa och son Hallström uppe i Viön. Min egen insats här skulle jag vilja kalla medioker. Stod mest vid sidan och frös. Efter det fick vi en visning av Rödebys ytterkanter där bl.a. moster Lisbeths (Daniels moster) stuga visades.

Åter till innebandy. Denna gång i Rödebyhallen där Lyckebys utvecklingslag (som innehåller några halvdana juniorer och de två något till åren komna Ulf och Magnus) mötte Lindsdal. Jag och Daniel satt i sekritariatet så denna lördagkväll blev inte mycket olik andra, en massa fylleri...=) Jag kan numera att koden vid "hårt spel" är 208! Storvinst för Lyckeby!

Nu väntar kycklingvingar och mys i soffan.

1 kommentar:

Johanna sa...

ha ha ha bra jobbat - du e rolig du!