onsdag 14 januari 2009

Fakta om startbilden!

Det finns faktiskt en ganska rolig historia kring bilden, som för övrigt är från Stenshamn, nämligen:

Kvällen när bilden togs fällde jag följande kommetar: "-Titta där sitter en mås, eller en trut menar jag!" Morgonen efter sitter samma fågeljä-l på exakt samma ställe som dagen innan vilket jag påpekar med "-Titta, nu sitter den där igen." Daniel säger då med väldigt len röst: "Åh vad söt den är, det är nog en unge. Skulle du inte vilja hålla den", varpå jag svarar "-Jo åh så söt, den är nog riktigt mjuk att hålla i (samtidigt gör jag en klappande rörelse i famnen)." Daniel säger då "Åh, jag skulle också vilja att du håller den!" Jag börjar då ana oro och frågar "-Vaddå, vad menar du?". Daniel svarar "-Jag skulle också vilja att du håller truten!"

Daniel är så nöjd med denna historia att jag egentligen inte borde publicera den, den är ju inte direkt till min fördel=) Men, jag bjuder lite på mig själv. Kan ju inte låta bli att le när jag tänker tillbaka!

8 kommentarer:

Sofia sa...

HAhahahahahahahha, TYPISKT min storebror!! :)

Anonym sa...

What can I say... hehehehe!!! Det hjälpte föga i alla fall =)

Anonym sa...

Genom andra känner man sig själv..:)

Anonym sa...

Har jag uppfostrat den pojken???
Jag kan inte kommentera bilden på Daniel o Johanna, så jag gör det här i stället.Man förstår när man ser den att alla tror att Johanna är storebror till Daniel. Daniels Mamma

Anonym sa...

??? storebror till mig?? vet du vilka kön dina barn har?? =) och för det andra.. hon fick ta ansvar för sin man jens som hade gjort dumma dubbelknutar som hade frusit ihop..

Sofia sa...

Hihi, en typisk "mamma-felskrivning".. ;)

Sofia sa...

Jag fick ordet "chips" som ordkontroll.. Mums!

Anonym sa...

åh nu blev jag också sugen på chips....tur det är helg snart=)