onsdag 21 januari 2009

Borta bra men hemma bäst (ibland)!


Fick mig en härlig "gråtstund" igår när jag tittade på dokumentären om Winnerbäck på svt. Han vet verkligen vad han pratar om. Måste kanske vara en dystergök för att ge sina tankar ord och kunna sätta ord på sina tankar. Ligger egentligen inte för mig så därför blir jag så imponerad när andra kan. Jag har länge fått höra hur jag jämt pratar om hur bra det var i Hässleholm och har inte reflekterat över varför jag känner så... Igår sa han det med orden "jag längtar inte hem men hemma blir så mycket tydligare när man är borta". Mitt i prick! Mina ögon svämmade över och nu vill jag snart träffa min familj och mina vänner "hemma". Hittade en ganska gammal bild på min bror och Amadeus (kompisars barn) som jag bara måste ha med i detta inlägg. Snart kommer han, Therese och resten av familjen. Längtar! Fick också en kommentar av en av mina bästa vänner, Rebecca. Puss på dig vännen, hoppas vi ses snart!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Vi tycker om att ha dig i Karlskrona ;)
Pepp på dig!

Sofia sa...

Ja, det gör vi.. ;)

Trulife sa...

Men Maria då det e bara att komma hem, men det e nog roligare o komma hem om man inte e hemma jämt "om du fattar vad jag menar" . Vi tänker mkt på dej, men vi vet oxå att det inte e så långt till Karlskrona o det e ju bara att köra dit! Älskar Karlskrona, så mkt mysigare än här ju!

Haha o du, de me skidkläderna e ingen dum ide haha=) Liiiite sugen!

Vi ses snart!! Pick hälsar <3

Puss & Kram

Anonym sa...

Vi saknar verkligen en Maria här i trakten, det har blivit ett svart hål! snyft,,,
a-c