onsdag 14 januari 2009

Kyrkokör utöver det vanliga!

Åh vad det var roligt att träffa alla körtjejer igen. Första övningen avklarad med Allelulja som tema vilket var mindre roligt. Jäkla (förlåt gud) svår låt det där... Efteråt intog vi den sedvanliga första-onsdagen-i-månaden middagen, denna gång på O´learys. Måste säga att vi är en kör utöver det vanliga! 20 tjejer mellan 25 och 40 år som försöker hitta rätt stämmor tillsammans en gång i veckan men som dessutom hyser samma intresse för fest och stohej (vill inte nämna körfesten innan jul men jag framstod som direkt pryd vilket säger vissa en del om ämnena som diskuterades=)). Ny tjej idag, Stina som jobbar som AT-läkare. Välkommen till gänget! Jag och Kiki lämnade bordet sist, som vanligt, då vi hade mycket att skratta åt ikväll. Åh jag kommer att sakna dig vännen nu när du ska resa bort!

Imorgon ska första uppgiften till högskolan (detta året) lämnas in och jag våndas mer än vanligt. Känner att jag inte riktigt hittar motivationen att plugga för tillfället men det ger väl med sig. Hoppas bara att betygen från förra terminen inte innebär några kompletteringar, hade varit oerhört tråkigt! Måste peppa mig själv lite nu. En termin kvar bara!

Dagens "visste du att": Ät inte banan på sommaren, då drar du myggor till dig (mycket intressant fakta från en mycket duktig elev i åk 8).

Alltid lär man sig något nytt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Nu har jag äntligen hittat hit. Det var ju en välda massa ord i adressen att komma ihåg. Jag förstår inte, är det inte först när man blir gammal som minnet ska försämras...

Hur som helst, vilken mysig blog. Å ännu bättre blev den när jag såg att jag var omnämnd ;) Jag ser fram emot den där bilden vi pratatde om. Vi ses om en och en halv vecka. Stor puss å kram till tant brun kram Kiki

Trulife sa...

Ja har minsann oxå skapat en blogg! Verkar bara inte som det funkar o kommentera i den=/ Fattar inte riktigt hur man gör. Men kom in o titta. Jag bevakar din så det e nog bara att titta förbi=) Kram