måndag 26 januari 2009

Helgens festligheter och illegal pälshandel







Lite bilder från Melins 30-års test! Gamla tanten blev hon=) Välkommen till "andra sidan"... På bilderna: Malin W, Ramona, Maria H, tanten och jag själv!
Har precis kollat på ett program om illegal pälshandel med bl.a. tigerskinn och är helt upprörd. Hur kan man bära päls????? Känner att jag är på väg att bli en rabiat djuraktivist men jag kan bara inte tycka att det är ok att bära festkläder av döda kissekatter, låter ju hur makabert som helst när man tänker efter. Ja ja jag vet att jag inte skulle fixat kristers moraltest då jag både äter kött och fuskar i spel (då det krävs) men något måste man väl kunna ta ställning för!? Nej usch och fy för tibetaner i pälsklänning!
Ett hurra vill jag ropa för Ida som hittat min blogg! Är lite rädd för hennes kommentarer nu bara....iiiiih! Den tjejen har en vass och alldeles för ärlig tunga. Hon är dessutom den som känner mig bäst i hela världen (ingen bra kombination).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en till som hittat din blogg :) Men jag ska vara snäll det vet du! Hoppas allt är bra! Kram på dig! /Erica

Anonym sa...

Va kul! Hoppas allt e bra med dig vännen! Kram kram