torsdag 22 januari 2009

Hur man äter popcorn!

"Ät nu inte upp all de popocornen också..." sa jag precis till Daniel. Vill bara genom detta inlägg berätta för honom (och alla andra som hetsäter popcorn) hur intaget av dessa små vita, spruckna majstingestar ska ske, för nu håller jag på att bli riktigt irriterad!!

Detta har hänt:
Vi bestämmer oss för att fira att det snart är helg genom att poppa en skål popcorn (ja, inte skålen alltså...ni fattar). Jag sätter på grytan och några minuter senare hörs det välbekanta "pop pop...pop pop pop". Daniel får uppdraget att hälla upp popcornen i en skål då jag för tillfället gett upp handbollen och förkovrat mig i en skvallerblaska (Katie Holmes har tydligen fått munsår?). "Slammer slammer kras kras kras". Daniel har på väg från köket (1,5 m) redan satt i sig två nävar. Ner i soffan. Jag tar förstrött några popcorn och fortsätter att läsa. "Kras kras" Två nävar till försvinner ner i Daniels mage....och två till. Innehållet i skålen sjunker oroväckande fort varpå jag lite nervöst också höjer tempot på mitt intag. Till slut hetsäter vi båda eftersom vi är rädda att inte få något. Nej nu JÄ-r får det vara nog. Jag försöker instruera Daniel om ett lite mer solidariskt sätt att äta popcorn på. "Ta ett eller två i taget, pausa en stund och ta sen ett till. På så sätt räcker skålen längre". Med nervöst stirrande blick tittar Daniel helt oförstående på mig. Jag tar då helt sonika skålen ifrån honom. Han lunkar då ut i köket och plötsligt hör jag "kras kras" i mörkret. En mycket nöjd D konstaterar att han minsann bunkrat upp på många ställen i lägenheten. Nu ger jag upp! Game over, du har vunnit matchen Daniel! Imorgon ska jag poppa mig en egen skål popcorn när du tränar och du får inte smaka=)

5 kommentarer:

Sofia sa...

Hahahhahahahhahhahahhahhaha!!

Madde sa...

hihihi känner igen det där att man själv börjar trycka in popcornen bara för att man ska hinna få i sig några, lycka till med poppande imorrn. Kram

Johanna sa...

hahahahahahaha
Steffo Törnkvist menar att man ska "bollifiera" sina popcorn, d.v.s äta bort allt ojämt så det bara blir en boll av popcornen kvar. Sen lägger man tillbaka dem o till slut har man bara popcorn bollar i skålen och då äter man dom - DET TAR TID!

Anonym sa...

Förstår frustrationen, lever med en popoman. Och nu har avkomman blivit lika hysteriska, kastar sig över skålen som pirayor. Dessutom missar hälften av popcornen munnen och ligger i drivor på golvet,,,,tur man har hund,,,,
A-C

Maria sa...

Ha ha ha jo tack jag känner också Conny!!=) Han har nog dock hittat sin överman i Daniel! Hade varit kul med en tävling...