måndag 12 januari 2009

En helt vanlig måndag

Kommer precis hem ifrån ännu en slöjdkväll på skolan. Kreativiteten lyste med sin frånvaro och lite sandpappring (kan man skriva så?) var det ändå som blev gjort. Saknade Johanna och Uffe idag vilket innebär att det inte blev kaffe och kaka (Uffe brukar fixa). Jag och Ia sladdrade lite om en bekant som vi upptäckte att vi hade gemensamt....nu är jag mystisk känner jag men jag kan inte berätta vem det är.

Följande beslut togs igår: Nu ska vi bli av med våra husdjur! För er som inte vet så har både jag och Daniel skaffat husdjur under hösten, dock oönskade. Nu ska dessa bort, en gång för alla. Daniel har en hel flock bananflugor som bekämpades med idogt städande och Mr Muscle-sprutande. Resultatet blev sådär och i morse siktades två tappra överlevande! Själv har jag fått ringorm av mammas och pappas katt. Ett husdjur man definitivt inte vill ha (ormen alltså, inte katten, han är så söt), måste besöka apoteket snarast för riktig salva då grankådssalva och idomin uppenbarligen inte hjälper=(

Det blir fortfarande inga aktuella bilder då ingen kamera införskaffats. Snart, snart snart hoppas jag frambringa sådana.

Tack för ikväll!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ska vi byta? Ni kan få Zebbe.. ;)
Äsch, förresten jag behåller min kise, han håller ju rent från möss och har en len päls. Men lite lömsk är han ju!

Anonym sa...

Härligt Maria att du börjat blogga och att du fixat så att jag kan kommentera. Ser fram mot många bilder. Kram från Kicki (med ck) din kompis stavar bara med k eller?