torsdag 4 mars 2010

Positivt tänkande

Tänkte egentligen inte skriva något om min viktnedgång de senaste veckorna då detta är en ganska dyster och långtråkig historia. Imorgon är sista dagen på Rivstart som jag varit deltagare i sedan v2. Nåja, nu kan jag väl lika gärna skriva att de fem kilo som var inplanerade i viktminskning slutade på ungefär hälften men jag väljer att inte se det. Jag ser istället;

1) I genomsnitt tränar jag numera fyra gånger i veckan
2) Jag har därigenom gått ner 4 cm i midjan
3) Jag kan för första gången på mycket länge nå min panna med mina knän (när jag ligger som en boll alltså, inte när jag står...)
4) Jag har fått armmuskler som till och med Daniel är lite imponerad av. Ni vet sådana som riktigt syns när jag spänner dem=)
5) Jag känner mig stark, hälsosam och i bra kondition vilket faktiskt var det resultat som jag ville nå.

Alltså, jag väljer att inte tänka på vågen utan konstaterar stolt att jag faktiskt känner mig som en lite bättre och mycket hälsosammare människa än för 8 veckor sedan=) Ett stort tack till Cornelia också som drog igång, peppade oss och avslutade detta projekt med bravur! Tack!

Over and out!

6 kommentarer:

Madde sa...

Muskler väger ju mycket :-)

christina sa...

Helt rätt tänk. Vad duktig du är! Alla mina muskler förtvinade på semestern... lite ångest över att börja träna med er starkisar igen ;)

Johanna sa...

I hear you sister!
Är i precis samma läge som du, vågen visar knappt något minus, men träningen är igång och man känner sig hälsosam!!!
Och... vi fortsätter köra!!!

Maria sa...

Kiki du behöver inte vara orolig för att vi är FÖR starka!! Inga Hulk Hogans här inte;)Längtar till måndagsträningen. Ha en go helg i Helsingborg.

Sofia sa...

Duktig är du!! Det ska du veta!!

Anna sa...

Du är jätteduktig! Kram