onsdag 24 mars 2010

16 367

steg har jag tagit idag (fram tills nu). Det började med att vi i arbetslaget diskuterade hur många steg man tar en vanlig arbetsdag och många trodde att man inte ens kom upp i 5000. Jo, sa jag, det tror jag visst att man gör. Skolan är så "utspridd" så att man varje dag måste ta sig mellan olika byggnader. Sagt och gjort, jag har under två dagar haft på mig en stegräknare och förra gången visade den ca 15 000 steg, idag; 16 367! Kan tillägga att jag under min morgonpromenad börjar dagen med ca 4500 steg. Tycker dock att 12 000 steg på jobbet absolut är något att jubla över!

Jaha, tänker ni kanske, det var ju värst vad hon var hurtig. Åh neeeeeej, säger jag på det. Idag är det nämligen den dagen på månaden då jag måste äta hela tiden, gärna söta saker, gärna chocklad. Bekännelse över vad som slunkit ner i min mage idag utöver maten(räkna gärna upp listan med samma panikslagna röst som han på Anna Skippers "Du är vad du äter");

1 dammsugare (kaka alltså)
2 gräddbullar (efter jobbet, tagna ur frysen och micrade...ni fattar...paniksug)
6 godisbitar (stulna ur Daniels påse)
1 chokladflarn (på kören)
1 ballerinakex med kladdkaka-smak (var bara tvungen att testa ett sådant också när det bjöds)

Ja ni försår, det har inte ens gått på ett ut! Imorgon är det absolut nya tag och jag ska inte stoppa ett endaste onyttigt livsmedel i min mun. Dessutom är det träning imorgon kväll och då brukar det vara lättare att hålla sig ifrån sötsaker. Denna dag är för evigt raderad ur mitt minne!

4 kommentarer:

Johanna sa...

16000 steg - jag är impad - (sen skummade jag resten av inlägget så inga kommentarer på det... ;))
Kram

Madde sa...

Jag skummade inte....nu blev jag GRYMT sugen på en dammsugare (kakan alltså;-)

Cornelia sa...

Jag läste listan precis som Fredrik Birging ( ja han i Du är vad du äter alltså :-) Det blev vansinnigt effektfullt.
16000 steg ska du vara nöjd med - ändå :-)
Vad tyckte du förresten om Ballerinan med kladdkakesmak? Doppade du den i nåt... kaffe, the, mjölk, vad som helst? Det var först då jag upptäckte den farliga smaken om man säger så! Så om du inte har doppat ännu och var lite besviken... DOPPA INTE!!! Jag varnar dig!

Sofia sa...

Hade det varit jag hade listan bestått av popcorn, chips & ostbågar.. ;)