lördag 13 mars 2010

Drömmar om varmare tider

Åh underbara och varmt välkomna helg! Så välbehövlig och så skönt prestationsfri. Igår spanade vi in nya utestället Harry`s som snarare bör benämnas "nya innestället". 80 spänn i inträde en fredag...? Nåja, väl inne kände vi oss lite som jetset- människor och jag måste säga att de lyckats hitta en miljö som både passar lite äldre och lite yngre. Då vi tillhör den förstnämnda gruppen kände vi oss aningen övermogna i den hippa delens neonljus. Hoppas de sätter en lite högre åldersgräns på lördagar... Det var precis knökfullt med människor och om jag ska gå på min magkänsla så har vi här Statts efterträdare.

Idag vaknade vi upp (hyfsat pigga) vid halv nio och efter en härlig frukost tog jag en efterlängtad fika men bästaste Kiki på stan. Fick se alla hennes semesterbilder från Thailand, både kul och väldigt plågsamt. Fasiken vad jag längtar efter sommaren!

Efter fikan började vi packa ihop grejor för en sedan länge planerad tur ner till båten. Daniel hade mycket nogsamt läst att strömmen skulle slås på denna helg så tanken var att vi skulle koppla in tv:n och mysa ner oss framför en film i ruffen. Kebabrullarna var inhandlade och medan jag röjde och fixade skulle Daniel koppla på ström.....om det nu hade funnits ström... "Oj, det stod visst den 9e mars 2009". Ja "oj" är väl det minsta man kan säga. Ihop med alla grejorna igen, in i bilen, packa upp alla saker och inta den kalla kebabrullen framför tv:n istället. Ja ja, vad är väl en bal på slottet=) Hann i alla fall få den där härliga känslan långt inne som jag alltid får när jag tänker på båten, havet och underbara Stenshamn. Om två månader är vi iväg!
Nästan som att öppna en jättestor present

Ser verkligen fram emot att få somna gungandes i denna ruffen!


3 kommentarer:

Sjoan sa...

ÅÅÅ GÖTT!!!

Sjoan sa...

Alltså det var jag som skrev på Jens användare... annars hade det ju varit något dräpande eller halvelakt...
Kram johanna

Sjoan sa...

Varför blir man inte förvånad... Daniel var ju bara 1 år för sent ute...