fredag 26 mars 2010

Är det redan 1:a april?

Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag blippade till tv 4 imorse och fick se en kvinna vid namn Eva Sternberg sitta och påstå att män inte kan ta hand om späda barn för att deras hjärnor inte är utvecklade för detta!!! Hon hänvisade till en mycket tveksam studie där män inte ens var tillfrågade för de kunde ju ändå inte svara på frågor om hur man kunde förbereda sig säkerhetsmässigt i hemmet.

I debattpanelen satt också en sjuksköterska med inriktning mot olycksfall i hemmet, en ung man (debattör) och Steffo och Jenny. Hela diskusionen blev så absurd att både jag och Daniel brast ut i skratt. Ingen annan än den åldrade och extremt konservativa Eva S höll med om dessa rön och Steffo hade till slut svårt att hålla sig för skratt!

Pinsamt är ordet!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Haha, det är mycket som män inte klarar av men det här var väl att gå lite långt?! Tobbe klarar INTE att leta parkeringsplats och prata samtidigt så jag måste alltid vara tyst när vi ska leta parkering.. Oerhört frustrerande.. ;)

Cornelia sa...

Oh my god :-) Tur att jag inte kollade. Det hade förstört min dag.

Johanna sa...

HA HA HA!!! Okej att man behöver koncentrera just i själva parkeringsfasen, men inte i letandet väl... hi hi jag kan se er framför mig!