torsdag 11 mars 2010

Bloggfri vecka till ända

Bloggfri vecka?! Ja det var inte meningen, det bara blev så. Har överhuvudtaget inte spenderat så mycket tid i den digitala världen om man inte räknar att skriva elevomdömen som en del av mitt interaktiva liv.... hade varit ganska sorligt! Veckan som gått kan sammanfattas i två fraser; "mycket att göra" och "ingen lust". Nu känner jag mig dock på banan igen (både psykiskt och fysiskt) och ska veckan som kommer försöka att göra saker "the Maria way", dvs noggrant och på mina egna villkor. Utan att peka ut någon för mitt elände kan jag bara säga; Skolverket, släng er i väggen!

Nåja, det har ju inte bara varit elände utan förra fredagen firade vi av två kära kollegor. Hanna, som nu har fått jobb på Hässlegårdens förskola och Lars-Olof, som har jobbat på Nättranyskolan i 785 år (som vaktmästare). Vi kidnappade våra offer och förde dessa till Saltö bowling och sedan vidare till KSS lokaler för andra fetsligheter. Kvällen slutade på O`learys sent-sent. Lite bilder från kvällen;
Kvällens offer

Ja, och så ett obligatoriskt "snygge-kort" på mig och Hanna. Vi lyckas alltid med ett par sådana och nu publicerar jag ett=)

Ett helt gäng av mina galna men oerhört fantastiska kollegor


Även Hallström senior var med in på småtimmarna. Jag älskar detta far-och-son-kort!

Nu lovar jag att skärpa mig med bloggandet. det duger inte att ligga på latsidan hela tiden. Up Up and away=)

4 kommentarer:

Sofia sa...

Helskotta va lika de är de där två! :)

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka, saknat ditt bliggande. Härlig bil på maken och sonen. Kram Kicccki

Anonym sa...

Oj som det blev, kan det beror på att det är fredag för mej. Kram igen

Johanna sa...

Ja, det var värst va de var lika pappa och Daniel! Kortet på L-O och Hanna var ju grymt!
Jag har saknat dina uppdateringar så nu är jag glad!