söndag 31 januari 2010

Underbara familj!

Helgen har bjudit på kalas och kalas! Igår firade vi av Jens i Mjövik med världens godaste "falska" fläskfilé och trevligt sällskap (som vanligt)! Tack familjen Sjöstedt-Hallström för det kalaset. Idag har min familj besökt mig och vi hade planerat en båttur i östra skärgården, något som inte blev av då båten hade gått i sönder i morse. All heder till Affärsverken som var på plats för att lämna personlig information, jag hade ju ringt en extra gång för att verkligen kolla så att båten skulle gå! Nåväl, vi var inte sämre än att vi snabbt ändrade kurs och tog linfärjan till Ytterön istället. En ö som ingen av oss hade besökt tidigare och som bjöd på Saltkråkan-stämning och isande vindar. "Det blir myggfritt idag i alla fall" som färjekarlen glatt meddelade! I snålblåsten avnjöt vi en snabb kopp kaffe för att sedan styra kosan till Kristianopel. Kändes lite märkligt att se detta semesterparadis i vinterskrud! Vi hejade glatt på Anna och Daniel som inte verkade se oss i snövädret=) Efter vår biltur slöt bror, Therese och Tilda upp. Vi spatserade till Montemartre för god mat och mys medan snön yrde utanför- härliga tider! Lite bilder då från denna gråmulna dag;
Kristianopels hamn. Känns den igen?

Jag och mams påpälsade med kaffe i högsta hugg.

Även rådjuren var sugna på gott.

Familjen samlad på Montemartre. Undrar om pappa är allvarlig för att han skulle behöva betala notan;) Tack snälla pappa för en mycket god middag!


Tilda har hittat en ny bästis, Daniel! Hon skulle vara med honom hela tiden! Sitta bredvid, hålla handen...jag tror det är för att de har samma favoriträtt, gissa viken?
Nu däckar jag i sängen! I morgon väntar 12 timmars arbetsdag med Öppet hus. Underbart!





3 kommentarer:

Johanna sa...

Det ser fint ut i snö också! Snygg kylväska ;)

Anna sa...

Ha ha ha förlåt söta du för att vi inte hejade. Vi är inte vana vid trafik överhuvudtaget på kristianopelsvägen vid denna tiden på året. Dessutom var jag så påbylltad att jag knappt såg + koncentrerad på isgatan för att inte halka omkull.. Hi hi men trevligt med gäster i byn. Titta fram nästa gång vet jag. Kram till er ;-)

Sofia sa...

Snygg tjej & snygg kylbag!! :) Min gröna är också ganska fin, fast nu ångrar jag att jag inte valde den gråa..