torsdag 7 januari 2010

Spelkväll hos fam Sjöstedt- Hallström

Igår var det då dags för spelkväll i Mjövik och Madde kom med en hel kasse spel. Vi började med en runda Buzz där Jens stod som segrare till slut (fusk naturligtvis...) För att ladda batterierna efter detta slag intog vi sedan lite snabb mat, mat man blir snabb av alltså! Sen var det dags för pratmakarna och här haglade förolämpningarna i luften likt snön utanför. Säg vad ni vill killar, men ni måste väl ändå erkänna att ni inte kommer så långt med er destruktiva spelstil...? Således vann tjejerna! Efter det blev det Caracassonne (herregud hur stavar man det ordet?) Jag och Daniel var på lag och det gick INTE så bra! Kvällen avslutades med en omgång Rappakalja! Vid den här tidpunkten var vi väldigt trötta och bara så ni vet det, Flickorna i Åre är en film som handlar om fyra handikappade flickor som söker kärleken i skidbackarna (enligt Madde då). Som vanligt lyckades jag ta ett gäng suddiga bilder och här nedan presenteras några av dem:
Bilden behöver knappast kommenteras.
Senare på kvällen dök småkillarna upp och då mumsades det på choklad! Vink vink Valle...

..och vink vink Kasper! Söta och gosiga i sina flanellisar.
Idag har julen äntligen städats bort och nu känns det faktiskt lite tomt här hemma. I eftermiddag blir det en tur till simhallen och då är det fler saker som hör julen till som ska bort, ett och annat extra gram förhoppningsvis. Imorgon får vi se hur veckan varit! Spännande!



4 kommentarer:

Johanna sa...

Vi måste spela mer RAPPAKALJA!!! Du var ju grym!

Cornelia sa...

Åhhh jag såg din kommentar om snacksen först nu. Och du som var desperat... Nåväl. Snacks är ju svårt alltså. För mig är det nötter som gäller. I alla former. Men bara naturella såhär i rivstarten. Sen har man klassikern morots och gurkstavar.... :-) Jag ska fundera ut lite nyheter på snacksfronten faktiskt. Kram kram

Madde sa...

Hihi, så jädra kul vi hade....Jag har filmen om Flickorna i Åre hemma om ni är sugna ;-)

Cornelia sa...

Det går bra att rapportera i en kommentar på bloggen. Grattis till det fina resultatet. Grymt jobbat. Håll tummarna för mig imorgon bitti. Kram kram