fredag 1 januari 2010

Sista kvällen och första morgonen!

Då var 2010 här! Igår firade vi det rejält i Mjövik med obligatorisk tre-rätters, smällare och lite lite galenskap (ni kommer förstå när ni ser sista bilden...) En nyårsafton helt i min smak och som vanligt hade värdparet fixat med runt-ikring-bestyren så att den där rätta nyårskänslan infann sig! Tack Jens och Johanna!!!

Grabbarna stod för matlagningen! Ett lyckokast visade det sig då allt blev smarrigt! Vi tjejer kunde lugnt luta oss tillbaka i soffan med lite bubbel.
Samlade runt bordet. (Tobbe kunde inte riktigt hålla huvudet stilla, det är ingen vålnad som sitter bredvid Ia alltså=)
Johannas underbara dukning!
Pang-panget i hela sin lyskraft! Hela det spektaklet hade förtjänat ett alldeles eget blogginlägg. Låt mig bara säga så här, Jens var väldigt snygg iförd slips, ett gäng dyra raketer och en baby watch...
Som sagt, lite galenskap var det ju! Undrar om det börjar bli tradition att snowracern ska fram när det är fest i Mjövik? Vad säger du Madde? Underbara tjejer med barnasinnet kvar!

Nu är det ryggläge i soffan och en stilla önskan om att pizzan (den sista på mycket länge) ska flyga hit av sig själv! Imorgon börjar som sagt kampen mot kilona igen och då är det jäklar i det inga pizzor som smyger sig ner i denna munnen, det lovar jag. Idag däremot kommer jag att äta som om det var det sista jag gjorde här i livet!




6 kommentarer:

Sofia sa...

Goa Madde!! Alltid lika trevligt att skåla in nyåret med dig och de andra!! Fasen va kul vi har.. ;) Kramar

Johanna sa...

He he he!
Jag tror jag ska äta hela helgen... sen börjar allvaret för mig. Vi har så mycket godis, snacks och choklad...

Anna sa...

Oh ni ser ut att ha haft en underbar nyårsafton. Vill önska er god fortsättning..
Kram Anna

Sofia sa...

Haha, jag är snurrig idag! Trodde det var Maddes blogg jag var inne på?? Får skylla på trötthet eller nåt.. :)

Så nu skriver jag istället: GOA MARIA! Vilken underbar nyårskväll vi hade, en spelkväll är ett måste framöver!! Kramar

Cornelia sa...

Härliga bilder. Idag äter jag också som om jag aldrig mer skulle få någon mat. Imorgon är det nya hårda tag, kramen!

Madde sa...

Hehehe, härliga bilder. Så mysig vi hade, tack för det. Man ser nästan hur fort det går på sista bilden ;-)...usch läskigt va det...