måndag 18 januari 2010

Shakin´da´ass!!

Tack för alla oförstående gissningar, ingen hade dock rätt! Igår var jag nämligen på afro-power! Ett aerobic-pass inspirerat av afrikansk dans. Det gällde att hänga med i rythmen och ge sig hän. Man skulle tänka sig in i dansen och föreställa sig de olika stegen som om man befann sig någonstans i Afrika, därav de konstiga namnen=) Jag och Hanna och sisådär 120 personer till gav oss hän till de afrikanska rythmerna och jag är såååååå glad att det inte var i spegelsalen vi befann oss, jag måste ha sett galen ut.

"- Spana och smyg fram"
"- Kriga med armarna"
"- Ta på er stövlarna och skvätt lite med armarna"
"- Hälsa på solen"
"- Hacka havren"
"- Gör krigsropet"

Ja ni fattar galenskapen va??

Jobbigt var det i alla fall och idag känns det rejält i häcken vilket ju är positivt och kanske ger den gamla fördomen om afrikanska kvinnors rumpor en rimlig förklaring! Ikväll väntar ett super-duper jobbigt step styrka pass, vi får se hur länge jag håller....

Kram

3 kommentarer:

Johanna sa...

Å det är ju ett grymt roligt pass!!!
Jag vill hänga på någon gång!

Madde sa...

Afro är sjukt kul, vi gick på det förra året har jag för mig. Ses ikväll. Kram

Therese sa...

Afro var ju kul minns jag. Jag hänger gärna på någon gång också. Tänkte gå på Ninas pass den här veckan men såg precis att hon har bytt dag från onsdag till torsdag och på torsdag kan jag ju inte. Får se om det blir något annat pass den här veckan i stället.
kram