måndag 4 januari 2010

Snöstorm

Idag skulle jag bara lägga mig lite efter lunch med Dan Browns senaste bok för att senare orka ta tag i ut-med-julen-städningen (vilket jag egentligen inte tycker är jobbigt, ni som känner mig vet att jag har en förkärlek för städning...). Summan av kardemumman blev att jag råkade snarka till i sisådär 90 härliga minuter och väcktes av ett telefonsamtal från Hanna. Hoppsan hejsan och bye bye till den städeftermiddagen. Jag hade nämligen lovat Kiki kaffe kl 15 och sedan simtur med Hanna halv fem. Nu blev det bra av det hela i alla fall och vi samkörde långpromenad och kaffe alla tre, mycket trevligt. Jag får inviga min nya baddräkt på torsdag ist! När vi väl kom ut hade det börjat snöa ymningt och det kändes rejält i kinderna efteråt. Snöstorm på Trossö!
Såhär rosiga om kinderna var vi!
Samtalet vid kaffet rörde (naturligtvis) många smarta tankar om viktnedgång och historier om detta. Allt från Hannas och Cornelias (en gång i tiden)onormalt stora intag av potatis i alla former, till mitt abnorma intag av light-läsk. Som vi skrattade åt dessa gamla historier. Nu är det andra tider minsann. =)Vi hann också avhandla ämnet träning och nu är vi taggade att börja köra på Friskis igen när de öppnar den 11 jan. Utmaning till Madde och Johanna; Är ni med på step styrka 19.30 den 11e? (eller är du i Sälen då Johanna??) Nu har vi väl inga fler bortförklaringar på lut...?;)

4 kommentarer:

Madde sa...

tja, jo ja äh va fasen någongång måste man ju börja....

Johanna sa...

Jag kommer med den 11:e om inte Jens blir galen att jag dumpar honom sista kvällen (åker dagen efter)

Cornelia sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det och sköööönt med en tuppis. Kram och pepp och kör hårt!!!

Jessica sa...

Mysigt det ser ut :)
Peppkram