tisdag 5 januari 2010

Gardinen från helvetet!

Jag som var så sugen på att sy en ny snygg vårgardin att hänga i mitt nystädade, vårfina hem. Tji fick jag med stort T!

Svordom nr 1) Tyget jag köpte var omöjligt stort och av stel karaktär.
Svordom nr 2) Undertråden vägrade göra som jag ville
Svordom nr 3) Modellen på banden jag skulle ha runtom var av den krångliga sorten
Svordom nr 4) När gardinjä-n till slut kom upp påminde den mig om ballong-gardinerna som prydde mitt fönster 1992
Svordom nr 5) 605,50 kr åt helsike
Sista svordomen) Eftersom det tog en sådan förbannad tid att sy gardinen hann jag inte städa idag heller..... Grrrrrrr=(

Nu har jag god lust att straffa mig själv med något riktigt onyttigt. Ja, ni hörde rätt! Så funkar jag! Får se om jag har lite lite karaktär att hämta från det djupaste mörker för att motstå detta...

Godkväll!

Ps Upptäckte också att jag hade bokat tvättid imorgon KVÄLL vilket gör att den går till spillo. Jag har god lust att använda Viggos favorit ful-ord; bajs!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Uff då!

Johanna sa...

Nä du skämtar....
Är tyget bortom all räddning???
Det blir livsfarligt att möta dig i spel i morgon hör jag - Pax att vara i ditt lag!!! ;)

Madde sa...

Det finns en anledning till att vi kör gardin-löst. Ses imorrn