söndag 1 februari 2009

Tada! Nu har jag en ny kamera=)



Oj oj oj vad mycket firande det blev denna helgen! Först fest för vännerna (bilder från den festen publicerar jag senare...kanske...), både Hässleholmsvänner och Karlskronavänner. Var en väldigt bra mix visade det sig=) Ett par av dem grävde till och med ner en gammal stridsyxa från i somras, jag lyckades ganska bra med lagindelningen vill säga. Musiktävlingen jag knåpat ihop vanns av lag Daniel, brorsan, Hoff och Ann-Charlotte. Grattis grattis! Håkis ville dock påvisa fusk då han ansåg att Daniel kunde för många av frågorna, inte bara de med Bruce, och att han antagligen varit med och gjort tävlingen. Nej nej nej Håkis det var fel. Möjligtvis har unge herr Hallström ganska bra koll på min musiksmak och därmed kunde lista ut några frågor för lätt. Inget fusk dock!

Mamma och pappa (se bilden) kom idag och vi har hunnit med både middag och kaffe även om resten av sällskapet var något sega i pallet efter gårdagen... Åh det är så mysigt när hela fmiljen är här, det blir alldeles för sällan. Mamma hade tydligen läst en ny deckare och hade fått för sig att jag låg i riskzonen för ett kidnappande och att hon då inte kunde vara här och se efter mig. Hon lugnade sig dock snart då hon insåg att Daniel skötte vakandet ganska bra=)

Nu blir det slappande i soffan och intag av rester från middagen. Gött med söndagar ändå!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Vad härligt att ni hyade trevligt!!! Du och din far är ju lika som bär!
Kram

Anonym sa...

Mary Mary,,, tack för en trevlig kväll!
Någon stridsyxa har det nog dock aldrig varit, snarare en inbillad liten dolk som mest omgivningen oroat sig för, helt i onödan.
Men en trevlig kväll blev det i alla fall, även om jag önskar att du kunde vara med hela kvällen någon gång, det börjar bli en seg repris,,, :)
Saknar dig redan!
Kram A-C

Sofia sa...

Det går inte så bra för mig idag, först missade jag den dyra lufttorkade skinkan, och så tog jag fel på din födelsedag.. Suck.. ;)

Anonym sa...

Det spelar ingen roll Ia! Jag blev väldigt glad för din hälsning ändå såklart! Åh vem kan hålla koll på dyr skinka?? Inte jag iaf;)

Madde sa...

Grattis grattis, hoppas du har en härlig födelsedag! Kram Madde