lördag 21 februari 2009

Spelkväll och Helkväll!

Vilken härlig helg (so far). Fullt upp med besök från Hässleholm, spelkväll och födelsedagsfirande! I torsdags kom Ida, Edvin och Rebecca hit och vi fick många timmar av skratt, skvaller och överraskningar.... återkommer till det senare i bloggen! Jag bara älskar när mina vänner är här, det betyder oerhört mycket! Bilden är från lunchen på 1344.

I torsdagskväll var det spelkväll på Sjuhalla. Settlers plockades fram och så också viljan att vinna. Man kan säga att det gick åt skogen för min egen del. Ia plockade hem segern precis före Daniel vilket såklart var mycket upprörande. Tack för all god mat Kicki! Suverän fläskfilégryta!

"Varför är du så söt Abbe?" "Det är för att jag är så lik Daniel!" Jag kan bara hålla med!
Igår bar det av till Jens och Johanna för att äntligen fira Jens 35-åriga liv. Herregud vad god mat (ja jag vet att jag lätt facineras av mat...)! Bilden är på broccolisoppan som var himmelsk!


Bröder brothers under "whiskeyprovningen". Emil lyckades med att definiera "ett knippe apelsiner" som smak. Väldigt imponerande Emil! Daniel hävdar dock fortfarande att du googlat det;)

Som sig bör på kalas så var det inte bara god mat utan även god dricka. Madde dök upp framåt natten och vi hann med både drinkar och snowraceråkning. Stackars Johanna som blev akut magsjuk, vi lovar att hålla en plats på snowracern till dig nästa gång! En mycket trött Daniel somnade utslagen på soffan med armen om sitt sällskap för natten (obs! det är inte jag som ligger brevid även om jag är ganska hårig och också snarkar som en hel karl)






1 kommentar:

Johanna sa...

Härliga bilder! Den där snowracingen grämer mig fortfarande, hur ofta får man den chansen?