onsdag 18 februari 2009

Sportlovsaktiviteter

Sportlovet brukar inte innehålla så mycket vinterväder men denna vecka har vi fått så det räcker till och blir över!! Som sig bör utnyttjades detta till vinterlek med tillhörande korvgrillning. Idag var vi på Sjuhalla badplats och frös (häcken av oss som jag råkade säga till Abbe...förlåt Johanna=0 ). Minus 7 grader! Jens hade sin bästa vinterutstyrsel på sig: jeans, tunn jacka och finskor och man kunde höra hans tänder hacka på mils avstånd. Bra Jens;) Se bildbevis här nedan:



Abbe var på strålande lekhumör och hittande en gammal stock att klättra på/i. "Kom Maria, kryp in här!" Jo jag tackar, det hade just blivit en snygg syn. Ett stycke skånska fastklämd i ett stycke trä. Jag nöjde mig med att heja på Abbe som var smidig som en fisk och klättrade på in och ut ur alla möjliga små hål som fanns.



Valter hade varit uppe sedan klockan sex med endast 40 min vila under dagen så livet var lite jobbigt just idag. När Daniel lockade med korv sken han dock upp! Mumsfilibabba!



Ja just det! Daniel har designat en multifunktionell bänk som kan användas till följande: 1) hallmöbel 2) träningsbänk 3) extra sittplats vid fest 4) ...fyll i valfritt användningsområde


Allt som allt har dagen varit mycket vintrig och trevlig och nu bär det av till Maria Hoberg för lite kvällsfika. Mysigt!



3 kommentarer:

Sofia sa...

Sitter här & guppar av skratt, framförallt åt Jens-bilden.. :) Vet om du om han hade samma utstyrsel när vi åkte till Tjeckien för skidsemester!

Johanna sa...

DU är så jäkla rolig Maria!!! (Jens är bara besvärlig... :)
Tack för en mysig eftermiddag!

Madde sa...

Vilka härliga bilder, själv åkte jag ifrån snön upp till Stockholm, där var det ju ingen snö alls..:c Första bilden är ju klockren på Jens fel val av kläder och dess effekt....hahaaha. Ha ett fortsatt skönt lov!