torsdag 3 september 2009

Ut med det gamla...och in med det gamla!

Pust! Ikväll har det verkligen varit projekt omflyttning på Ö Hamngatan! Har länge gått och spanat efter en kökssoffa som jag med lite hjälp (från en slöjdlärare) tänkte måla och patinera. Nu är det ju inte världens enklaste sak att frakta en stor soffa i en liten Opel corsa så därför fick jag tänka om! Då jag äger en jättefin gammal militärkista som varit min farfars, fick denna med lite kuddar och tyger förvandlas till sittplats i köket! Då detta medförde i "hål" i vardagsrummet fick jag flytta nästa grej dit, som i sin tur resulterade i ett "hål". Förlåt alla grannar för allt oväsen för här har det burits, asats och kasats hela kvällen. Resultatet? Nja, helt nöjd är jag inte än, måste bo in mig lite med nya möbleringen. Ekonomin är jag däremot oerhört nöjd med. Inte en kopek har det kostat! Hurra!

Till slut lite gnäll! Jag måste tyvärr sälla mig till de flesta andra bloggare jag följer och säga att halsen inte känns helt hundra. Hörde på radion att denna och nästa vecka är de veckor då folk är som sjukast på året. Adjö semester och hej hej alla bakterier på arbetsplatserna! Nu ska jag krypa ner och kurera mig!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Volvon står till förfogande, den har fraktat många kökssoffor i sina dagar! ;)
Krya på dig!

Anna sa...

Härligt Maria med lite ommöblering. Sådant förnöjer ALLTID. Hoppas du piggnar till snart och att bakterierna är snälla och flyttar illa kvickt ;-)
PS! Tack för inlägget

Kram Anna

Sofia sa...

Bilder tack.. ;)