tisdag 15 september 2009

Bilder från helgen och en liten tisdagsbetraktelse

Aj aj aj vad jag har ont i min kropp! Varenda muskel värker och jag känner mig klumpig och fumlig. Anledningen? Jag följde med Johanna och Madde på step-styrka igår. Gick därifrån sådär härligt svettig och darrig men kände ändå att jag hade läget under kontroll. Det är INTE känslan idag... Belive it or not men jag gör gärna om det!

Idag har det varit tisdag hela dagen, tyvärr! Har inga glada minnen av tisdagar. På något sätt har denna veckodag alltid inneburit lite ångest. Veckan är i sin början och det är lååångt kvar till helg! Ångesten kan också bero på att jag under hela min mellanstadietid hade dubbellektion i Oä (orienteringsämnen) varje tisdagmorgon. Sånt glömmer man inte i första taget...
Tisdag på mitt jobb idag innebär inte dubbellektion i Oä men ett späckat schema med fem minuter mellan varje lektion. Dessutom har jag en hel drös jobbiga grupper och därför är jag extra noga med planeringen, allt måste klaffa. Idag gjorde det inte det. Datorerna, skrivaren och eleverna flippade ur samtidigt och jag fick helt enkelt ge upp! När man dessutom har en öm klumpig kropp så blir det inte lättare... Jag var inte en trevlig människa idag vilket jag nu sitter och har (just det) ångest över! Nya tag imorgon. Då är det onsdag!

Tänker på den trevliga helg jag hade med mycket vänner och social samvaro. Surströmmingsskiva i fredags...(uschanamaj) med efterföljande kräftskiva (mums) på Sjuhalla!Alltid lika trevligt sällskap och god mat! Lördagen bjöd på tjejmiddag hos Titti, också med trevligt sällskap och god mat!
Det kan inte vara meningen att mat ska se ut såhär när man öppnar den!
Glada kräftskivedeltagare! Man var ju lite "i hatten.."
Nu är det idol-dax för hela slanten! Får passa på när inte Daniel är hemma=)


3 kommentarer:

Johanna sa...

Ha ha ha vilen sjuk bild! Jens och Tobbe är verkligen helt seriösa...

Min kropp värker idag, men andra dagen brukar vara mycket bättre i tredje dagen - i morgon alltså - bävar...

Och så skickar jag lite jobb-pepp till dig. Man kan inte vara trevlig varje dag!

Anonym sa...

Håller med Johanna - man kan inte vara underbar och glad jämt och ständigt. Så är det bara. Imorgon kommer det att bli helt annorlunda och dessutom ska du ju till kören då också, det är ju alltid trevligt:) Tyvärr kommer inte jag, ska på otroligt intressant och förmodligen även givande föräldramöte.. Kram Hiobärrg

Madde sa...

Haha sjukt roligt bild den sista. Jens ser iof ut som en kräfta... ;-) Härligt step-pass som känns ett tag efterråt...vi ses väl där nästa måndag oxå hoppas jag. Känner igen den jobbsituationen....fast börjar det skita sig kan det väl skita sig ordentligt så blir det lugnt efter det förhoppningsvis....