torsdag 17 september 2009

Ännu ett byte från blondin till brunett!

Jag känner att detta är veckan då saker byter färg! Så varför nöja sig med enbart håret, nej här sker det förändringar även i möbelväg! Har i ganska många år ägt en ikea-soffa av märket Tomelilla, så länge att den nu utgått ur sortimentet=) Redan dag ett fick jag ett glas rödvin utspillt i soffan... Dag två fick jag en blodfläck... (tack Annelie=)) Ni förstår, det har varit läge för klädselbyte ganska länge nu. I somras började tyget ge efter på riktigt och små hål växte ganska snabbt till stora. Det ypperligt smarta företaget Bemz har kommit på att fler än jag lider av håliga ikea-klädslar och således också gjort något åt problemet. De syr nämligen upp klädslar på beställning (för en ganska billig peng). För fyra veckor sedan gjorde jag slag i saken och beställde nya. Idag anlände dessa! Av med det gamla och in med det nya! Såhär blev det. Vad tycks?
Gamla
Nya

Nu blir det idolmys och mörk choklad i "nya" soffan!

4 kommentarer:

Trulife sa...

Väldigt tjusigt!! Mys!!

Johanna sa...

Mycket snyggt!

Trulife sa...

Det blev visst bia o käk=) Sommar me Göran, flickan som lekte me elden var fullt=/

Sofia sa...

Kanonfint!! Nu kan höstrusket anlända, så man kan krypa upp i soffan med en kopp te!!