torsdag 11 februari 2010

Uppmaning!

Många dagar vill man bara klösa bort sin spegelbild. Man tittar på sig själv och ser följande;
1) mycket mage
2) ofantligt mycket mage
3) ringar under ögonen
4) torrt och stripigt hår
5) finnar och plitor
6) lår
7) blekhet
8) konstigt hudveck på halsen
9) rynkor i allmänhet
10) gråa hårstrån i massor

Men, så ibland, händer det att man lyckas se guldkornen i spegelbilden. Jag pratar om de (sällsynta) tillfällen då man tittar och säger lite tyst för sig själv: "nja, idag och precis just nu ser den där donnan i spegelbilden inte så pjåkig ut!"

Det hände mig precis. Jag låg på friskis kalla och skitiga golv, svetten rann och jag såg ut som en solmogen tomat i huvudet, men....nja (tänkte jag), jag ser ju rättså frisk ut.. och rättså sportig ut... och ja, kanske lite snygg också. Härliga härliga känsla. Jag vet att endorfiner frigörs vid träning och det är säkert de jag har att tacka för denna stund av förbättrad självbild. Just då var jag het!=)

Nu vill jag veta när ni har sådana tillfällen (för det har alla då och då). Berätta för mig! Tänk sedan tillbaka på just detta tillfälle de där dagarna när magen hänger lika mycket som ringarna under ögonen=)

Kram

6 kommentarer:

Johanna sa...

Tack det var en bra uppmaning! Igår var det tyvärr tvärt om för mig i friskis spegel - deppigt rent av... Men jag brukar känna mig hyfsat näjd när jag är nysminkad på morgonen - när jag fortfarande har kontroll över utseendet - innan Valle har dragit mig i håret, Abbe snorat på mina kläder och väder och vind gjort sitt ;)
Förresten - är du en av de vackraste kvinnor jag har sett, jag menar det!

Madde sa...

Jag håller med Johanna, du är fantastiskt snygg...alltid!!

Trulife sa...

Du e ju alltid snygg knäppis!!!

Maria sa...

Men jag vill ju veta när NI känner er snygga!!!! =)

Sofia sa...

Du som är så himla snygg! Titta bara på bilden jag har på dig från Jens fest! Gosh! Jag har sådana stunder någon gång i månaden när menshormonerna ännu inte utlöst alla små pormaskar till blaffiga finnar.. :(
Jag känner mig snygg när jag har mina läckande höststövlar på mig och är nysminkad för dagen! Kram

Madde sa...

Okej då, jag känner mig ganska snygg just nu
;-)