tisdag 16 februari 2010

Nattliga aktiviteter

Hmmm? Undrar om det spökar på Ö Hamngatan? Daniel var eld och lågor över sin vackra tavla igår, så glad och imponerad att han var allvarligt rädd att något skulle hända med den. "Tänk om jag råkar stöta emot den? Tänk om den ramlar och blir förstörd? Tänk om jag går i sömnen inatt och tar i sönder den...?" Det var många "tänk om" igår kväll. Nu till det konstiga! För det första hade Daniel nämnt rädslan för att skada tavlan i sömnen, något som verkade helt rabiat, för det andra så hade vi i lördags raljerat över Stefan Liv (hockeymålvakt) som uppvisade höjden av tanklöshet när han placerade fjärrkontrollen i kylen och sedan inte hittade den på över en vecka. Vad hände då i natt? Jo, imorse var fjärrkontrollen mystiskt försvunnen. Denna hittades senare, rättare sagt ikväll, i kylen.............Hmmmmm? Frågorna är många. Har Daniel för första gången varit uppe i sömnen och stökat runt eller? Jag är konfunderad.

I övrigt har veckan inte börjat så bra. Jag mår psykiskt dåligt över att Karlskrona kommun inte kan snöröja ordentligt. Antalet parkeringsplatser i stan har halverats senaste veckan pga all förbannad snö. Igår körde jag omkring i en kvart och letade p-plats efter träningen. Tillslut ställde jag bilen ilsket i en snödriva. Vad ska man göra? När jag kom upp i lägenheten grät jag av ren ilska över all snö. Jag HATAR snön för tillfället! Känner mig fullständigt handikappad. Inget blir som man tänkt. På morgonen halkar jag omkring på min morgonpromenad. Jag drar med mig miljarders stenar upp i lägenheten vilket resulterar i att jag dammsugar sisådär varje dag. Alla dessa tjocka blöta kläder som tar sådan plats och är så tunga att min hängare i hallen igår gav vika i ren protest. Där kroken tidigare satt finns numera endast ett stort hål! Ja ni fattar, jag vill inte ha mer vinter nu!

Dagens känga vill jag ge till JC som vägrade ge oss pengarna tillbaka när vi idag skulle lämna tillbaka ett par jeans som inte passade Daniel. De var nedsatta 100 ynka kronor och därmed försvann rättigheten att få pengarna tillbaka. "Du kan få ett tillgodokvitto" sa tjejen bakom kassan. "Nej, sa jag. Det var ingen som upplyste mig om att man inte kunde få pengarna tillbaka om man ville lämna tillbaka dem". Då stegar den +50-åriga mannen, som verkade viktig, fram och påpekar surt för mig att det tydligt står på kvittot! Tydligt???? Med mini-bokstäver som knappt syntes. Vad hände med att "kunden alltid har rätt"? Sista gången jag handlar där. Mycket fördomsfullt konstaterade jag att det är klart att man är sur och stabbig om man som 55-årig man fortfarande inte kommit längre än till att stå och vika jeans hela dagarna. Förlåt mig!

Nu ska jag ta min sura kropp och ställa mig i en lååååång dusch. Nu är det slutgnällt!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Usch fy, jag blir irriterad bara jag läser vad du skrivit. Har faktiskt aldrig gillar JC och har nog inte varit där på säkert 5 år.. Mest för att deras jeans inte passar till min kroppsform. Ja, nu har jag ju ytterligare anledning att aldrig sätta min fot där igen..

Det där med fjärrkontrollen känner jag igen, jag har letat i kylen många gånger när den varit försvunnen här hemma.. ;)

Johanna sa...

SKIT JC!
SKIT SNÖ!

Tack och lov för OS så man har något att leva för resten av februari...