lördag 20 februari 2010

Ett förlåt och ett javisst

Läste precis mitt förra inlägg om tråk-veckan och upptäckte i ren förskräckelse att jag skrivit några mycket illa valda ord, kan knappt tro det själv. Jag vill bara ta tillbaka ett uttalande jag gjorde om jeans-mannen på JC! Jag var i stridens hetta alldeles för fördomsfull och vill av hela mitt hjärta be om ursäkt för mitt uttalande om hans val av yrke. Detta är självklart något jag inte har den minsta anledning att kritisera, vem är jag att göra det?! Hans bittra bemötande kan ju bero på en hel drös andra förklaringar som jag inte har det minsta med att göra, så, FÖRLÅT mig för att jag föll i fördomsfällan! Måste lära mig att lägga band på mig när jag är arg, hjärnan kopplar inte på och jag sårar bara....

Ett javisst var det med; Javisst, jag har ju sportlov nu!

2 kommentarer:

kicki sa...

Haha, go du är!! Jag är precis likadan, när man är ilsk på nåt knapprar fingrarna på tangentebordet i en hastighet som gör att hjärnan inte riktigt hänger med och vips så har man gjort väldens längsta blogginlägg.. ;) Nu tycker jag ju iofs att du inte alls var så särskilt hård mot den stackard 50 + aren, men det skadar ju aldrig med ett förlåt!! KRAM IA (Om jag nu råkar vara inloggad på mammas)

Cornelia sa...

Hej du, fint skrivet men jag tyckte du hade lite rätt också. Ja och så kanske jag känner igen mig lite i den där omedelbara ilskan och stubinen... :-) Men du när det gäller det där med pluset så är det ju inget att hänga läpp för, du har ju fina resultat hittills så det tar du igen denna veckan... Det är ju faktiskt bara en vecka kvar av Rivstart. Vet inte hur många som känner för att fortsätta ett tag till, ska kolla intresset. Annars kör vi en egen fortsättning du, jag och Hanna, vi kanske ska döpa om den till Beach 2010 :-) Kram kram, trevlig helg och trevlig lov.