tisdag 26 oktober 2010

Usch!

Vilken dag... migrän, domningar och orkeslöshet! Inget kul. Skönt att det snart är över...

Hade huvudvärk när jag vaknade och den ökade under dagen och när eftermiddagen kom var det uppe i migränstyrka. Bestämde mig för att inte träna eller gå på träff med XVGA idag men åkte in ändå för vägning. Vågen visade inte så kul resultat i kilo, nämligen ynka -0.7... Måste säga att jag bröt ihop. Min personliga och väldigt duktiga coach Maria försökte förklara siffrorna för mig men jag ville bara hem. Väl hemma grät jag en skvätt innan jag tog tag i "kvittot" från vägningen. Det visade sig att jag hade gått ner 2! kg i rent fett men lagt på mig 1 kg muskler och 0.3 kg vatten, tack snälla Daniel för att du hjälpte mig reda ut det. Inte så illa alltså! Det jag däremot tog till mig idag var att jag inte kan fortsätta träna så pass mycket som jag ändå gör utan jag har bestämt mig för att detta blir en lugn vecka. Inte kul att ligga med migrän och domningar i kroppen. Ja, jag vet mamma, nu ska jag ta det lugnt!

Så, slutgnällt för ikväll! Nu väntar ytterligare några timmar i sängen framför tv:n med Desperata hemmafruar som sällskap samt en hel flaska Ramlösa smultron. Tydligen ska det hjälpa mig iform igen=)

Imorgon är en annan dag!

6 kommentarer:

Cornelia sa...

Det är lätt hänt att man tar i för mycket när man börjar på en så "extrem" diet som Xtravaganza ändå är. Skönt att du tar ditt förnuft till fånga och tar det lugnt. Kram på dig!

Sofia sa...

Du är SÅ duktig Maria!! Glöm inte det!! Massa massa kramar

kicki sa...

Va rädd om de, det är det viktigaste. Muskler väger och sammanlagt har du ju gjort fantastiskt resultat och varit ofattbart duktig. Styrkekramar från Kiccki

Madde sa...

Duktiga duktiga Maria, hoppas Ramlösan smakade bra =) Kram

Anonym sa...

Va rädd om DEJ ska det vara!!!!

Johanna sa...

Kanske inte skulle lägga på vikter på step-styrka... ;)
Jag är sjukt stolt över dig! Hang in there! KRAM