tisdag 19 oktober 2010

Har blivit utmanad=)

Idag fick jag en utmaning av Cornelia. Den bestod av följande 5 titlar vilka jag här och nu ska försöka svara på så sanningsenligt som möjligt;)


4 tv-program som jag ser: Desperate Housewives, Arga snickaren, Bonde söker fru och nyheterna (moget)

4 saker jag gjort idag: Druckit 8 koppar kaffe, sprungit 30 min på löpband, skaffat mig en ny vän (Alf) och läst nyaste numret av Amelia

4 saker som jag längtar efter: Min familj, advent, familjesemestern i mars och att nå min målvikt!

4 saker på önskelistan: Ny klädstorlek, nya kuddar till sängen, en kakelugn och bättre tålamod

4 saker som jag avskyr: Människor som bara agerar utifrån det som gynnar DEM bäst, att jag inte lyckats bli bättre på att höra av mig till mina gamla kompisar (förlåt), höga ljud på söndagsmorgnar och att inte hund och katt kan lära sig av varandra (så att man inte beöver vara hemma på dagarna för kiss-rundor alt. att katter lär sig gå fot....ni fattar inte va?)

Jag skickar vidare denna utmaning till Ia, Johanna, Madde och Åsa!

Och ja just det, höll på att glömma den lilla (med betoning på lilla) minskningen på vågen idag: -2 kg.... får skylla på att det är den tiden i månaden nu... 1 1/2 vecka kvar, nu kör vi!

4 kommentarer:

Johanna sa...

-2 är ju -2 är ju INTE illa!!! Du är sketabra!

Bra skrivet, ska försöka anta utmaningen!

Madde sa...

Du är så duktig. Kram

Sofia sa...

Ja, det är du! Duktig!
Ska också försöka ta mig an utmaningen.. När Kasper sover nästa gång för nu vaknade han precis.. :)

Cornelia sa...

Du, ditt minus är mycket bra måste jag säga först...
Sen undrar jag varför vårt hav här i Kalmar svek oss och släppte hit snön - men det kan ju inte du svara på....
Och till sist tänkte jag faktiskt prova på det där med Buzzador... Jag kan ju alltid värva dig som Buzzadorare :-)
Kram på dig