lördag 23 oktober 2010

Jag har blivit med diskmaskin!

Vill börja med att tacka för en underbar höstmiddag på Sjulhalla igår! God mat och gott sällskap, som alltid. Fick lära mig något nytt igår under ias spontanlek, nämligen att "Struten" tydligen häckar i området! En mycket vanlig fågel här enligt Tobbe;) Många skratt blev det!

Idag har mina föräldrar varit här med lite "arvegods" i form av en stycke diskmaskin och ett stycke servis. Båda var såklart mycket uppskattade. Visste inte riktigt om diskmaskinen skulle få plats med det visade sig att det gjorde den, med 2 mm tillgodo!
Daniel började dagen med att riva ut ett gammalt skåp. Duktiga D!
Pappa kom och styrde upp ytterligare.

Underbar Rörstrandservis. Helt i min smak. Kommer väl till pass på annandagen då min familj kommer hit för att fira jul=)


Å så blev det såklart den obigatoriska promenaden med mor och far. Idag var vi ute i 2 timmar i smålblåsten, tur att det väntade soppa när vi kom hem!! Just här utforskar vi Telenor/Campus Gräsvik, ingen dålig arbetsplats detta med tanka på läget!
Nu ska jag snart dra på mig ett par jeans i en storlek jag inte haft sedan...jag vet inte när, och dra bort till Jenny på spelkväll. Kul kul!




3 kommentarer:

Sofia sa...

Haha, jag undrar fortfarnde hur en strut ser ut.. ;) Vilken superkväll det var, tror vi tömde ut leken, nästa gång får vi hitta på en ny! Njut nu av din diskmaskin! Massa kramar

Anonym sa...

Underbar middag???? Vad jag njöt av att höra er skratta = LYCKA för en mammma

Johanna sa...

ÅÅÅ vilken fin servis!