fredag 6 november 2009

I eftermiddag bär det av till...

...Hässleholm för en blixt-visit! Ska hämta mina vinterdäck som just nu befinner sig i pappas förråd=) Passar på att stanna över natten och träffa paranteserna och Ida! Tänkte förgylla er eftermiddag med bilder från min födelseort!
2:a avenyn! Känns titeln igen? Ja det var då detta underbara promenadstråk som gav upphov till den populära tv-serien med samma namn.... (eller inte)
Hässleholm är ju södra Sveriges största järnvägsknut. Här påstår sig min gamla klasskamrat Niklas ha sett Di Leva någon gång under hösten 93. Kändisspan av rang!

Sveriges största trädkoja finner vi på Hovdala gamla skjutfält! Ett verkligt "must see" om du frågar mig!
Nog med guidning för idag! Har ni vägarna förbi, tveka inte att köra inom denna metropol! Kaffe finns att få på Rigelvägen 5!


2 kommentarer:

Cornelia sa...

Åh vilken nostalgi, jag har inte varit i Hässlehåla på många år... Så synd att du ska iväg idag, men vi tar en fika nästa gång. Kör försiktigt... Vi passade på att hämta våra i Malmö förra helgen... Verkar som vi har svårt att ha våra däck på bostadsorten :-) Kram kram och trevlig helg.

Johanna sa...

=) Det ser ut som en mycket fin stad. Den där kojan har jag hört talas om och skulle gärna vilja se!

Njut av familjen!