onsdag 18 november 2009

Extra-knäck som drömtydare!

Häromkvällen såg jag på Vetenskapens värld som handlade om drömmar, varför vi drömmer och hur man kan tyda dessa. Det sistnänmda har man dock inte lyckats med än därför ser jag en marknad för detta fenomen! Tänkte ge er ett exempel på min förmåga;

Slumrade en stund på soffan när följande dröm spelas upp;

Det är vinter och jag befinner mig mitt i en snöstorm. En väns barn har försvunnit och jag får uppdraget att gå ut i stormen och leta. Barnet har varit borta i två dygn och alla är väldigt oroade. Jag börjar med att med bil ge mig uppför en brant backe. Hur jag än växlar och gasar kommer jag inte uppåt utan bilen kasar bakåt. Efter ett tag lyckas jag ta mig ut ur bilen men får inget grepp med skorna i snön. Jag tar mig några steg uppåt för att hela tiden glida bakåt. Efter några försök ramlar jag rejält och glider hela backen ner. Förtvivlad ligger jag vid backens början. Jag tittar då till höger och får se det försvunna barnets kläder, jag tittar några meter längre ner och där står pojken. Jag får tag i honom och bär in honom i värmen.

Slutsats: Jag kanske inte ska ha så höga krav på mig själv utan ibland släppa taget och bara glida. Plötsligt kanske jag bara står framför lösningen, utan att ha tagit mig till toppen!

Så nu ska jag med glädje börja titta på slutet av året! Betygssättning, medarbetarsamtal, kördag, konserter, social samvaro, julbestyr och julfirande kommer att ordna sig! Jag vet att många känner som jag och skickar därför några extra lugnande tankar till alla er som har mycket att stå i eller står framför livsavgörande beslut! Don´t worry, be happy=)

Kram

5 kommentarer:

Johanna sa...

=) Tack!
Vad tror du om denna: jag drömde att jag träffade Tobbes fotbollstränare på en joggingrunda. Han beklagade sig över att Tobbe inte var så flitig på träningarna och att han började bli så gammal och stel att han hade svårt att sätta på sig kaptensbindeln... hi hi

Sofia sa...

HAHA!! Den du Maria, vill jag också ha en förklaring på.. ;)

Maria sa...

Lätt som en plätt Johanna! Det var en sanndröm=) Gammal och stel, trött och lat...;)

Johanna sa...

ha ha ha ha - det enda osanna med den var väl att jag var ute på en joggingrunda då ;)

Cornelia sa...

Jag ska följa ditt råd och försöka tagga ner.
Nu lät det som att jag trodde på mig själv eller hur :-)