söndag 8 mars 2009

Söndagsbestyr!

Då var det dags för gudstjänst igen! Tre låtar plus lite liturgiska (gammalkyrkliga entoniga sånger... så nu vet ni det) partier skulle framföras. Morgonen började med kaffe, kaka och uppsjungning. Mysigt faktiskt att samlas sådär på söndagsmorgonen. Dock hade dagens predikan mycket övrigt att önska och Camilla med flera gick i taket när prästen sa att vi alla föds i synd... Föds i synd? Ja det tål verkligen att diskuteras vilket vi också gjorde över lite god mat på 3G efteråt! Poitivt med dagens gudtjänst var iaf att jag inte hade syndat så mycket denna vecka och därför inte heller kunde få någon förlåtelse;) Jag vet inte om jag borde bett om ursäkt för mitt högmod kanske...? Hallelulja nu är det i alla fall söndageftermiddag och regnet öser ner vilket innebär inomhusaktiviteter av det lugnare slaget! Fridens liljor!


6 kommentarer:

Sofia sa...

Shit va sugen jag blev på en fika på tre G.. ;)

Johanna sa...

Jösses, det lät som en upplyftande predikan! Jag var också på Gudstjänst och fick höra att vi är lika värdefulla alla!!!

Sjoan sa...

Va... Fikar ni både innan och efter? Finns det plats för en till i kören..?

Anonym sa...

Du är så välkommen så i vår damkör. Daniel har ett par fina plyschbyxor du kan låna när du ska dit=)

Sjoan sa...

Ha ha ha klockrent! Tror du verkligen Daniel släpper de byxorna? Jag har hört att dom åker på så fort han kommer hem..?

Anonym sa...

Du glömde (morfar) prostens utsvävningar om att ALL kärlek är lidande, att barn är den ultimata kärleken (och följdaktligen det ultimata lidandet). Dessutom är vi för dumma för att begripa hur mycket Jesus älskade oss. Samt lite namnändringar, sparkar på höften och brottning vid en bäck. Är det konstigt att jag håller käft när ni andra tragglar trosbekännelsen?
/Erika