söndag 22 mars 2009

Helgen i korthet!

Jaha då har helgen flugit förbi...scwiiiisch! Jag tycker ändå att jag hunnit med väldigt många bra och roliga saker och tänkte här nedan försöka mig på att kortfattat sammanställa dessa!:

Fredag: Räkpill, vin och Bond! Somnade väl vid halv elva...Måste ha jobbat hårt förra veckan;)

Lördag: Mys och klinkersläggning på Skillingenäs. Jag passade den yngsta Hallströmaren medan de andra tre med oerhörd flit la det snyggaste klinkergolv jag sett! Jag är så imponerad av dig Ia att du vågar dra igång sådana projekt! Och bra blir det med! Kasper ville gärna vara med och lägga golv som ni kan se på bilden (som jag för övrigt snott från Ia:s blogg, hade glömt min kamera ju...). Så fort jag släppte honom lite så sprang han direkt ut i uterummet. Han är en riktig liten lurifax den där Kasper;) Ps hoppas att fotbollsmatchen gick bra Tobbe!

Lördagskvällen spenderade jag i goda vänners lag. Tjejfest hos Hiobärrg med vin, dans och sång! Hade mycket trevligt. När vi senare entrade Schlagerbarens dansgolv var det såklart succé. Daniel blev också väldigt väldigt glad att se mig?! Jag kom på det sen att jag hade lovat honom pizza på vägen hem... Inte konstigt att han var glad att se mig, då var han ju ett steg närmre hemgång och pizza...

Söndag: Inte många knop på Bredgatan. Soffan och Bond hägrade. Dessutom hade vi svullardag av rang. Vi åt pizzarester till lunch och avslutade kvällen med thaimat! Däremellan hann jag med bokklubbsmöte med brownies och fruktfika. Bokklubbsmötet var som vanligt en oerhörd intelligent tillställning där det dryftades både det ena och det andra av vikt. Boken som skulle diskuteras var "Den hemlige kocken", men då samtliga Pior tyckte att den "sög" så pratade vi om annat ist. Vi tog oss tex friheten att omformulera lite i stadgarna, bara på förslag naturligtvis. Alla måste få vara med och bestämma! Det lär man sig i skolan! Och på tal om skolan så kan jag inte längre sitta här och blogga på planeringstid. Fridens liljor till er alla!

5 kommentarer:

Sofia sa...

Blev så sugen att blondera håret lite efter att du gjort det, så nu är vi två polackblonda.. ;) Puss & Kram

Anonym sa...

Härligt ia. Blonds have more fun, du vet;)

Sofia sa...

Ja, det stämmer.. :) Hur kul har gulhåriga då?!

Anonym sa...

Ännu roligare såklart ha ha! Fråga mig, jag vet!;)

Trulife sa...

Precis=) Hur visste du de?=) Men vi hör av oss me mer info sen... Pöss