söndag 1 mars 2009

Någon som vet??

Här är jag! Har legat lite på latsidan gällande bloggningen, nu är det dock dags igen. Det är bara det att det händer så förbenat lite i mitt liv just nu... Skönt på ett sätt kan man väl tycka! Helgen har innehållit variation. Jag och Kiki tog en sväng på stan igår och då inhandlades en ny kaffeburk som jag är mycket nöjd med (se bilden).


Under shoppingrundan tog också hellefrelle-tävlingen fart. Hellefrellorna är ett gäng tjejer hemifrån som försöker träffas så ofta som möjligt och varje år gör vi en resa ihop. I år är det Ida som är ordförande och igår sms:ade hon ut ledtrådar på vart resan ska gå någonstans. Jag missade första ledtråden för att jag inte hörde telefonen men den löd:

"Samma land som ifjol (Polen) fast med dubbel vokal"

Klurigt va? Nästa ledtråd var

"Stad med kärlekens färg i namnet, grannland fast på gränsen"

Kan någon lista ut det? Jag kunde i alla fall och vann tävlingen. Priset (hemligt) delas ut på platsen. Jag tror också att det är självklart vem som ska ersätta tennisoraklet i "På påret". Fröken Ida Johansson!




Kan bara inte låta bli att publicera denna fina bild på en nytränad Daniel! Nu är grussäsongen igång, HÄRLIGT! Duktig Tuss!


18 kommentarer:

Anonym sa...

Ah va f-n... Den tröjan e ju min..!?!?! Som jag har letat!!!

/ Jens

Anonym sa...

muahahahahahaha... glöm den.. / daniel

Sofia sa...

Nej Jens, det är ju Niklas tröja!

Superfin kaffeburk Maria.. ;) Får klura på det där resmålet!!

Madde sa...

Jag tror det är Holland....Rotterdam, Rot - röd - kärlekens färg, eller är jag helt ute o cyklar.....Äh rattsingen jag trodde det var dubbel konsonant inte vokal, då blir det ju poolen....jag får nog fundera lite till. Jag återkommer!

Anonym sa...

Ja Madde du är på rätt väg med poolen!

Sjoan sa...

Ia... Denna tröja inhandlades på GAP i New York av mig personligen, Daniel var också där och han har jagat den tröjan sen dess...Grrr!

Anonym sa...

jag tror ni ska åka till Rödby...och det finns pooler på Lalandia... Danmark är ju grannland och Rödby ligger vid gränsen till Tyskland... Känns ganska bra när man tänker efter lite men det är väl fel åt h-vete... Undra om det blir något pris till vinnaren..;)

/ Jens

Anonym sa...

Du är en vinnare Jens!!! Du får numera sitta i första klass på lördagarna!! Det blir alltså en repris till Lalandi vilket ska bli kul. Nu kan jag åka äventyrsbanan hur många gånger jag vill=)

Madde sa...

Alltid den där Jens som ska vinna det är märkligt, kanske inte iof, han är ju en gammal man....

Maria sa...

Inte bara gammal...ganska vis också...men det hänger väl ihop. Lägtar tills jag uppnått samma ålder och förstånd..

Anonym sa...

Ett förtydligande. Tröjan är helt rätt inhandlad på GAP i new york....... av....... ja Jens. MEN jag hittade den i en möglig låda som skulle slängas. Den hade sen länge fungerat som arbetströja(!). Men jag lusade av den och tvättade upp den med klorin och sen va den min. Va också spekulant på en något trasig globalkniv som för tillfället fungerade som skärverktyg till isoleringen som skulle upp på väggarna. Så va det nämligen på den gamla goa byggtiden, endast det bästa är gott nog för ett proffs. / Daniel

Anonym sa...

ps... Bits till skruvarna hade han dock inte råd med, utan dessa skruvades i med tummnageln. Ja de va tider det....

Anonym sa...

I den mögliga lådan låg ju alla mina favoritkläder...nu vet jag var de finns! Jag efterlyser lite svårare frågor, hade du hittat denna i kamratposten? Nä, lite mer kvalitet på frågorna till nästa gång...

/ Jens

Anonym sa...

Kamratposten? Var det något som inspirerade herrn på den gamla goda tiden när det begav sig??

Anonym sa...

Hrrrmmf! jag hoppas att det inte var kvaliteten på mina ledtrådar den där herr Jens tyckte var dålig. Får då ska han få ett "upphettande av vatten + borttagande av skrynklor på kläder" (ta bort a:na på båda orden). Sug på den! Ida

Madde sa...

Haha då får han ett kok stryk

Anonym sa...

Vad underbart det är med alla dessa kommentarer. Kram KIcki

Johanna sa...

hi hi hi hi