tisdag 24 september 2013

V38 och föräldraledighet











Har ägnat mina tre första föräldralediga dagar med att bebispyssla, luncha med en vän, börjat följa skumma tv-program, promenera, städa, baka, varit på föräldragrupp, varit på besök på förlossningen och vilat. Så mycket det nu gått. Nu är skötbord och babysäng på plats och idag hos barnmorskan fick jag ett ytterligare "den verkar snart vara på väg". Bebben är nu helt fixerad och jag har täta sammandragningar. Vågar dock inte hoppas. Barnmorskan tog järnvärdet som låg perfekt på 134, hon gjorde också en viktuppskattning. Efter lite klämmande uppskattade hon att bebben kommer att väga närmare 4 kilo. Hujedamej! Gallprov och levervärden var också bra men de vill göra en koll till (pga min jä-a klåda) så imorgon bitti är det provtagning igen. Känns skönt att de tar det på allvar. Nu ska jag plocka bullarna ur ugnen (hahaha) och köra en liten ensamfika.

Inga kommentarer: