torsdag 12 september 2013

BB-väska och fina kollegor








Imorgon är den här, sista dagen på jobbet innan mammaledigheten. Sista gången på ett tag som jag ställer klockan. Blev bjuden på tårta av mina fina kollegor idag och fällde en tår. Usch, det ska faktiskt bli jobbigt att inte träffa Ingemar och Maria varje vecka:( jag har lovat att komma och hälsa på. Ofta!

I förrgår gick den berömda slemproppen och enligt BM föder de flesta då inom två veckor. Herregud!! Två!!! veckor. Vi är ju inte alls beredda. Det skulle ju putsas fönster, storstädas och bakas bullar. Får väl se vad som hinns med. Jag försöker fortfarande intala mig själv att jag kommer att gå över tiden. Bäst så. BB-väskan är nu packad i alla fall och jag känner att jag tog rätt beslut i att inte följa med svärmor och svägerskorna till Helsingborg i helgen. Känns bra att vara kvar på hemmaplan.
Inatt sover Daniel över på den årliga lägerskolan och jag ska sova själv. Får väl se om jag kan få till någon slags sömn. Först ska jag i alla fall se Hela Sverige bakar. Godnatt!

3 kommentarer:

kicki sa...

Oh vad det pirrar i magen när man förstår att det inte dröjer länge till. Vi kommero sakna dej men det var rätt beslut. Inte kul att föda i Helsingborg. Kommer fler tillfällen. Har en känsla att detta kommer bli en tradition ;)

Sofia sa...

Lätt en tradition, nästa år är du med Maria!! ;)
Pirrar i min mage med ❤

Johanna sa...

Tjoho! Jag är nu redo att bli faster ❤