måndag 2 september 2013

Kära försäkringskassan

Man känner sig aldrig så dum som när man pratar med en väldigt stor myndighet. Typ försäkringskassan. Frågor som; "Borde jag veta detta?" "Kan folk sånt här?" "Vet alla andra föräldrar i hela Sverige hur man gör?" "Har för mig att jag är normalbegåvad?" Varför har jag börjat stamma?" "Pratar inte handläggaren väldigt sakta med mig?" "Kan man läsa sig till detta någonstans?" "Varför valde jag att se informationsfilmen, den ger ju ingenting?", hopar sig.

HATAR myndigheter!

Nu ska förhoppningsvis alla papper vara klara för nu har jag nämligen slut på svordomar. Nu försöker jag välkomna ett liv utan snygga kläder och middagar ute. Nu ska vi gå på sparlåga de närmaste åren. Kan andra kan väl vi....?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Haha, känns så igen ;) Tobbe och jag har räknat dagarna som dårar för att få jämställdhetsbonus, men när inga pengar damp in på kontot ringde jag. Då fick jag beskedet att detta endast gäller för barn födda senare än juni -08. Kasper alltså fyra månader för gammal för jämställshetsbonus. Så det var visst inte värt ett enda öre att vi tagit ut nätan lika många dagar var på honom.. Jävla skit!

Kicki, Chrille och Erla sa...

Kan inte annat än att hålla med. Alla jag pratat med säger också samma sak. Det är bara underligt att försäkringskassan inte kan åstadkomma en bättre hemsida med tydligare information. Det borde ju säga en del när de har flera hundra i telefonkö så att de tillslut får stänga växeln....