tisdag 24 september 2013

Början är nära





Nu har vi gått in i v 39 och just nu säger min magkänsla att vi får vänta några veckor till innan bebb tittar ut. Jag har det möjligtvis lite för bra. Dagarna flyter på och jag ser till att det händer något varje dag. Städning, bakning, besök, vila, läsning mm. Försöker njuta av varje dag för jag vet att vilan obönhörligen lär vara slut inom snar och överskådlig framtid. Jag har boat här hemma och bilderna i förra inlägget visar färdigbäddad babysäng och dukat skötbord.
Inatt fick första paret på vår föräldrautbildning en liten flicka och enligt datumen står vi på tur. Lite läskigt. Man både vill och inte vill eftersom det antagligen kommer att göra så in i he-e ont. I detta fallet är det visserligen något ont som för något gott med sig.
Angående datum för förlossning så hade nog Daniel hoppats på gårdagen. Springsteens födelsedag. Tänk om det tittat ut en liten Nils Löfgren på Springsteens födelsedag. Häftigt! Min mamma har gissat på nästa söndag, min brors födelsedag. Själv gissar jag på den 7 oktober. Vad tror ni?
I huset rullar det på och det märks att Daniel lagt i en extra växel! Herregud vad han kämpar och står i. Är en mycket stolt sambo:)

4 kommentarer:

Sofia sa...

Ojoj vad vi längtar! Jag tror att bebis kommer den här veckan. Fint n har fått det, visst känns det overkligt att bebis snart kommer ligga och sova i lilla sängen, :)

Christer Cederlund sa...

Spännande så det förslår!

kicki sa...

Går omkring med pirrande känsla varje dag. Vill bli farmor nu !!!!!!❤

Johanna sa...

Tja varför inte den 4:e oktober - en bra present till Valle :) och så får man kanelbulle på bb!