tisdag 25 oktober 2011

Å så tar vi och bygger litta!

Ja eftersom detta är en kombinerad bygg/dagboksblogg så får ni ta del av båda, kanske mest bygget just nu... I fredags var jag dock utanför byggplatsen, nämligen hos Madde på Skillingenäs där det bjöds på mat, vin, kaffe och en jäkla massa tjejsnack= Me like! På lördagen var jag bjuden på ljusparty, känn på den va?! Det visade sig vara mat, vin, kaffe och en jäkla massa ljussnack. Kul, nytt och lite udda kan jag väl sammanfatta denna kväll. Köpte med mig några ljus hem som tack för maten och vinet.

I söndags kom mams och paps hit och det skulle då naturligtvis byggas lite. Pappa, Tomas och Daniel byggde medan jag, mamma och Kiki gick en lång underbar runda kring Skärfva. Sen var det mat och prat resten av eftermiddagen. Kändes lite skumt att mamma och pappa var på Sjuhalla en hel dag men det får man ju vänja sig vid;)
Far och svärfar! (tänkte skriva något som att "ännu kan di gamle" men jag skippar den kommentaren)
Det tar sig! Tak på, check!
Nu väntar duschen eftersom jag varit och tränat och luktar aningens gammal hååååååsa, som man säger på skånska=) Därefter väntar mindre spännande aktiviteter såsom rättning, matlagning och tömning av diskmaskin (ja jag vet, i-landsproblem)

1 kommentar:

Johanna sa...

Du får ha en gissningstävling med skånska ord som Ia hade med kaspers ord, har ingen aning om vad håååsa är :) det var härligt att se din mamma i pappa på Sjuhalla!