lördag 8 oktober 2011

Ett hus! Med tak!

Jaha, nu blev bilderna i fel ordning men jag tänker varken rätta till det eller skriva baklänges. Ni får använda fantasin!

Idag steg vi upp 06.15, mmmm dessa underbara helgmorgnar=) Vi kom igång bra efter en stadig frukost och strax efter 10 hade vi lyckats få upp alla brädorna (läkt? svall?) Efter en lunch som intogs på 8 min blankt kom Momi och hjälpte oss. Precis den förstärkning vi behövde. Vi tackar och bugar! (vilket vi naturligvis gör så fort någon hjälper oss, fina vänner vi har!). Nu är klockan eftermiddag och jag snabbloggar lite för ikväll ska vi hem till Micke och Hanna på lite partaj. Ska bli så nedrans trevligt att äta och dricka gott med goda vänner=)
Lite bilder då, i fel ordning...
Här har pappen kommit på och innan dess...
...läkt (svall?). Innan dess...
såg denna vindögda byggbas till att brädor levererades till Tomas och vidare till Daniel. Och innan dess, imorse alltså... 
såg det ut såhär. Tittar man r i k t i g t noga kan man se havsutsikt. Najs!

Nu längtar jag stenhårt efter en dusch, ett glas sminkvin och sedan en trevlíg kväll!
Kramar på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då, en vindögd byggbas... använd vattenpass!

Sminkvin låter inte helt fel!!!
/Johanna

Åsa sa...

Säg till den där Herr Blå att inte jobba så mycket på helgerna så att han orkar skriva lite omdömen ;)

Maria sa...

Fina foto

Maria sa...

Oj.. Det va jag innan som kommenterade.. Alltså fina foto halsningar daniel.. Ps det blir inga omdöme i år.. Är inte intresserad av det i år hahahahahaha.