torsdag 6 oktober 2011

Nu jäklar är det höst

Märkligt nog har jag varje höst samma fantasibild av mig själv, i soffan, iförd någon slags stickad kofta, stickade strumpor, drickandes ångande varmt te (obs, håller naturligvis koppen med båda händerna, glöm inte, med båda händerna, som om det var 20 minusgrader ute!!!)! Thank you Hollywood för den bilden. Ni vet som Cameron Diaz i den dära himla smaskiga romantiska filmen när de byter hus. Svårigheter att leva upp till denna bild:
1) Jag bor inte i en english cottage
2) Är inte speciellt förtjust i te, föredrar kaffe
3) Cameron Diaz ägde ingen tv i den filmen va? Nä, just det. Tv-ljuset förstör liksom hela stämningen.
4) Lite långtråkigt...?

Men, idag, har jag tänt alla ljus i lägenheten, satt på lite te-vatten och ska ge det ytterligare en chans. Man vill ju liksom på riktigt känna att det är höst. Det är ju ganska mysigt!

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Är det jag som har skrivit dethär inlägget? I så fall kan jag tillägga att jag också ser mig själ med uppdragna ben lite sådär åt sidan. Hållandes i tekoppen med båda händerna och bläddrandes i en tidning....
Problemen som alltid uppstår är:
- benen somnar i den ställningen
- har inte tillräckligt många händer för att manövrera tekopp och tidning.
- efter en stund blir jag så galet varm av alla ljus att jag måste öppna fönstret...

Men The holiday är en fantastisk film som jag blev sugen på att kolla på NU!
Kram

Anonym sa...

Du är nog inte ensam om den fantasibilden, och inte heller ensam om att upptäcka att det kanske inte är riktigt så mysigt i verkligheten (tänker främst på ditt sista argument att det blir lååångtrååååkigt)Men jag har lösningen! Du behöver ju bara behöver sitta så en kort stund, bara så lång tid att nån hinner ta ett sånt där supermysigt stämningsfullt kort på dig. Så kan du göra massa roliga saker sen och bara titta tillbaka (för kortet sätts ju upp på kylen!) på hur mysigt du hade det!!! Då kan fantasibilden leva kvar i tanken att du har det så ibland... även om det inte blir så ofta ;) kramiz Kiki

Maria sa...

Ha ha ha ni är ju för underbara båda två:) Kiki, du kanske kan hjälpa mig ta den där fina bilden någon dag? Så kan vi ju passa på att dricka te ihop? Eller vin, jag är jäkligt sugen på det nu:) kramar på er båda

Anonym sa...

Skulle du haft en "gilla"-knapp hade jag tryckt hårt på den nu ;)kram Kiki