onsdag 21 oktober 2009

Sjukstatus dag 3

Jag borde kanske satsa på en sponsring av landstinget eftersom jag nu bara skriver om sjukdom... Hur som helst så blev jag högst förvånad över sjukvårdsupplysningens svar till mig idag. Jag började sent igår kväll få kramp i övre delen av magen och över bröstet så att jag fick svårt att andas (känns aningen överdramatiserat idag men igår var det allvar). Till slut började jag kräkas och gjorde även så under resten av natten. När jag imorse ringer till jobbet för att ge vikarieinstruktioner får jag höra att kräkningar är ett symptom på svininfluensan. Hu och ve vad jag blev nervös. In på 1177.se snabbt som ögat och ser att visst, det kan vara bivekningar. Jag ringer 1177 som lovar 2 min väntetid. Efter 15 min kommer jag fram och beskriver vad som hänt varpå hon säger: "Kräkningar, nej det är inget symptom". Hmm vad ska jag tro på? Jag gör som många andra 30+-tjejer i min närhet, jag ringer min mamma! Hon säger att hon också hört om kräk-symptom och uppmanar mig vänligt men bestämt att åter ta kontakt med 1177. Så, här sitter jag nu i telefonkö igen... Känner mig för övrigt piggare än de andra dagarna och febern är borta, jag vill bara veta när det är ok att återvända till mitt jobb utan att få onda ögat av alla kollegor och småbarnsföräldrar=) Kan tänka mig att det inte är poppis att smitta någon nu inför höstlovet...

2 kommentarer:

Johanna sa...

Maria, hur mår du...???
Mamma tycker jag ska vara hemma hela veckan, men det går inte för jag ska på konfaläger, men jag projecerar den tanken på dig:
För jag TYCKER du ska vara hemma veckan ut!
Vila!
Kram

Johanna sa...

Jamen, du har nog varit mycket sjukare än mig. Och jag förstod att nästan ingen hade läst min blogg på typ en vecka, nästan inga kommentarer. Jag fick tigga en av ia igår ;) Sen upptäckte jag felet, att den inte uppdateras på vännernas blogg-listor. Men jag har surfat omkring och hackat och hållt på - och löst det - jag är mäkta stolt! =)
Kramen!