onsdag 17 juni 2009

En heldag på Sjuhalla

Nu är snart de sista semesterförberedelserna färdiga. Det vill säga att lägenheterna är städade, bilen är tvättad/städad (och nersmutsad igen...grrr) och tvätten är tvättad. De sista två bestyren avklarades på Sjuhalla idag. Det blev en heldag med en massa pyssel. Daniel bar och sågade virke och jag skötte tvätt och bilvård. Efter att virket var klart började Daniel att meka med den lille båtmotorn på 2 hk. Han var uppspelt som en liten pojke och alldeles oljig. När Abbe och Valle kom förbi fick han äntligen den entusiastiska publik han förtjänade och killarna kollade skruvar, kollade oljan och kollade så att motorn till slut funkade (i en spann vatten). Härlig dag! Tyvärr drabbades jag återigen av en märklig huvudvärk som har besökt mig i fem dagar nu... Det är väl helt enkelt kroppens första reaktion på ledighet och icke-stress?! Nu har jag i alla fall klämt i mig en Treo och slängt mig på soffan. Miss Marple väntar! Imorgon är det båt-dag med det sista fixandet inför första "stora" båtturen på midsommardagen. Först tänker vi dock fira midsommar hos Jens och Johanna, något jag verkligen ser fram emot!

2 kommentarer:

Johanna sa...

KURERA DIG SNABBT!

Cornelia sa...

Ta det lugnt med den där huvudvärken, jag har haft huvudvärk i över ett halvår ganska konstant från och till. Tydligt tecken på viss stress. Var rädd om dig och ha en fantastisk midsommar. Hälsa!
Kram på er alla