torsdag 10 februari 2011

Tittut!

Här är jag! Ett tag sen sist och det tänkte jag fira (nåja) med en liten uppdatering på rim:

Har haft mycket att göra på senare tid
inte riktigt haft minuter att sitta vid...
datorn så här kommer den senaste veckan nu
men förlåt för mina taskiga rim snälla du

I helgen vi firade grisarna två
först Kasper, det var härligt men sen fick vi gå
för stackaren fick kräkis och spydde som en katt
tror nog att det var vitpepparkornen som räddade Vår natt

På lördagen var det så Kikis tur
hon har läst och pluggat, slitit som ett djur
välkommen ut på marknaden min vän
kul jobb du valt, men man tjänar inte en spänn

Nu är snart denna jävulusiska veckan till ända
mitt dåliga humör jag till månen ska sända
imorgon ska jag vakna upp och skrika hurra
och hoppas på att det blir en riktigt jävla bra dag!

3 kommentarer:

Johanna sa...

snyggt jobbat - du är förlåten för den långa bloggpausen :)
POK

Cornelia sa...

Goa du!!!
Härligt med ett rim - det får man inte för mycket av. Kram

Madde sa...

haha, gött :)

Du är duktig du
jag ska gå och knoppa nu
Synd att du inte kan komma hit i helgen
och hjälpa mig att dela buteljen

Kram