fredag 18 februari 2011

Låg

Precis hemkommen från naprapaten som tyvärr inte kom med några glädjande besked. Har tydligen en "uppmjukad" disk som behöver mycket omvårdnad de närmaste 1-5 åren (!) för att inte utvecklas till diskbråck=( Positivt i all kråksång var att han uppmärksammade att jag hade tränat mina magmuskler. Alldeles för mycket dock... Å nu, en gnällig lista över saker jag inte får göra veckorna som följer;

1) Träna magmuskler
2) Träna löpning
3) Lyfta tungt (läs; ingen styrketräning)
4) Sitta för mycket
5) Vara kutryggig (nähä, undrar om Ringaren fick samma tips..)
6) Göra saker som gör ont (ganska uppenbart)

Jag ska på återbesök nästa vecka. Måste säga att han var oerhört trevlig och proffsig men han kunde väl skippat sista raden som löd; "Jag har en känsla av att du kommer att bli stamkund här".

Nu; stretching!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Men fy va trist!! Hur blir det med dans aerobicen nu då, snyft.. :(
Massa massa kramar ♥

kicki sa...

Tror att han var onödigt pessimistisk, men var rädd om dej. Kramar

Elinor sa...

Nä fyy, det var väl verkligen inte proffsigt!! Naturligtvis ska du lyssna på din kropp o inte göra saker du får ont av, men rent mentalt måste ditt fokus ju vara på att du är/ska bli helt frisk! Inte att du kommer vara "sjuk" i flera år..
Glöm inte tankens kraft, se till att tänka positivt!
kram kram från Elinor

Johanna sa...

Det var ett par käftsmällar på den lilla stunden förstår jag. Förtår att du är låg. Kämpa på och var rädd om dig!!!! Ses snart - kramar