söndag 30 januari 2011

Kan inte sluta skratta!!

Underbara underbara vårsol som nu tittar fram! Nästan så att vi glömde hur trötta vi var efter gårdagens fest.... ia och Tobbe kom med den lysande idén om att vi skulle komma och grilla på Skillingenäs. Sagt och gjort så stoppade vi våra ganska slitna kroppar i bilen och susade ut till Nättraby. Väl framme hände det en hel rad knasigheter och jag vågar väl påstå att Tobbe stod för 90% av dem. HERREGUD vad jag har skrattat idag! Jag tar dem i tur och ordning...
1) Gulliga ia och Tobbe hade tänkt på att jag äter enligt GI så ia hade bett T att göra iordning lite rotgrönsaker i folie till mig! Japp, det hade han gjort...på Tobbevis! Jag såg att där låg två foliepaket i glöden, den ena lång och smal, den andra stor som en handboll. (här pausar jag lite i skrivandet och skrattar) Den långe smale var palsternackan och handbollen var en hel kålrot........ Sådär bara, utan kryddor, rakt på grillen=) Tror ni att vi skrattade? När vi väl fått upp paketen var de faktiskt (om än helt svart) mycket goda!! Tack för omtanken Tobbe!=)



2) Kasper byggde koja och var natuligtvis stormförtjust över eld och grillning och allt annat. Vid ett tillfälle råkade dock termosen (i plast) hamna i elden varpå Tobbe, med blixtsnabbt fotarbete, kastar sin smidiga kropp genom luften och i själva språnget fångar termosen. Vi häpnade över både snabbhet och vighet....å så skrattde vi förstås...


3) Å så var det ju bilen också. Detta röda vrålåk hade gått igenom besiktningen (!) med endast tre anmärkningar. Pinsamt var ändå att Tobbe inte kunde starta bilen när han skulle in i besiktningshallen. Daniel, som hörde detta, sa med oerhörd bilkunnig röst att "det är ju bara att slå med en hammare på startmotorn så går den igång", varpå Tobbe öppnade huven för att kolla var startmotorn satt. Vi skrattade lite åt den rostiga motorn, de små träkilarna som håller fönstret på plats, den välputsade lacken och alla andra små skönhetsfel. När sedan Tobbe skulle demonstrera att motorhuven inte går att stänga tog han i lite extra och.........grillen ramlade ut med ett litet "plong". "Fram med silvertejpen älskling", var den kommentar som följde. Hahahahahahaha ooooh hahahahahahah! Jag har fortfarande inte slutat skratta åt denna galna eftermiddag!!

Slutligen vill vi passa på att gratulera den här snyggingen som blir 27 (?) år idag!! Kram på dig Jens!




3 kommentarer:

Sofia sa...

Hahahahahahaha, jag skrattar ännu mer nu, när jag läser hur tokigt det va, du vet en annan lever ju med honom och det hör till vardagen liksom.. ;) Men var är kortet på palternackan?! Kram kram kram

Johanna sa...

Du skriver med sån inlevelse så det känns som att jag var där hahahaa!
Jag älskar den där bilen!

Det var en riktig snyggobild på Jens, den snor jag!
Kram

kicki sa...

Underbart!!!