söndag 23 januari 2011

Blickar bakåt och framåt

Delar av helgen spenderades i den skånka myllan, det vill säga Hässleholm. Fick ju lov att fira min födelsedag när jag ändå var hemma och kalas är ju aldrig fel=) Jag och Daniel kockade ihop huvudrätten medan mamma stod för choklad/fudgetårtan till efterrätt (och ja, jag tog en liten bit, det var ju trots allt mitt kalas). Systrarna Bus stod för underhållningen och Thilda, som precis kommit på att man inte bara har djur att kela med, stod för kvällens kommentar; "Jag har precis haft ett dött får på mig!" Hon hade lånat fårskinnsfällen framför tv:n.... Hon verkade dock inte särskilt ledsen över detta.
Thilda hjälper lillasyster att få rätt klossar i låddan=)
En som också var jäkligt sugen på tårta var vår katt Bullit som vi älskar att förnedra (av bilden att döma alltså)

Ok. luta huvudet på sned och beskåda farmor Gittan och Lowa-Liten!
Vi hann också inom Ryedal och Ida och Micke! Skrattar så fort jag tänker på Idas sjuka humor. Till exempel kläckte hon ur sig följande kommentar när jag tyckte att hon kunde skaffa Facebook, så att jag kunde hålla mig uppdaterad genom hennes status eftersom vi träffas så sällan; "Du kan lika gärna ta fram ett papper och skriva följande - går upp, går till jobbet, går hem, lägger mig - för det är så mitt liv ser ut. Så kan du ta en titt på lappen om du vill veta vad jag gör just nu!" Hahahahahaha!
Idag har både jag och herr Hallström snörat på oss joggingskorna och gett oss ut på löprunda. Jag fixade 7 km i förmiddags medan D fixade 4,5 nu ikväll. Vi låter oss förföras av den härliga känslan som blodsmak i munnen ger och ställer oss frågan; Är 2011 året då vi ska nå vårt livs form?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Heja dig!! :) Och heja Daniel! Tack för att ni ryckte upp mig ur dimman idag! ♥ KRAMAR

Karin Nilsson sa...

Heja, heja- kör hårt! Kramar...